Tjenesteinnovasjon
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143085Utgivelsesdato
2009Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1201]
Sammendrag
Prosjektet ble gjennomført på oppdrag fra 07 Gruppen. Bakgrunnen for prosjektet er at graden av innovasjon i den grafiske bransje er lavere enn i øvrige bransjer. Gruppen har sett på forutsetninger i bedriftens kultur og klima som må være tilstede for at bedriften skal kunne utvikle seg til å bli mer innovativ. Gruppen undersøkte tre bedrifter utenfor grafisk bransje som blir karakterisert som innovative for å se om det fantes fellestrekk, og se om disse eventuelt kunne overføres til oppdragsgiver. I tillegg skulle gruppen undersøke teorien for å se etter kjennetegn som ikke ble avdekket hos de tre bedriftene, men som kan overføres til oppdragsgiver. Prosjektet skal resultere i konkrete anbefalinger til 07 Gruppen om hvordan de kan bli mer innovative.