• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiale medier. Sikkerhet og holdninger

Fredlund, Marit; Grønlie, Mari Bjørnstad; Hagen, Linda Harbosen
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Marit Fredlund, Mari Bjørnstad Grønlie, Linda Harbosen Hagen.pdf (3.618Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/143138
Date
2011
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [1234]
Abstract
NORSK: Sosiale medier har blitt en del av hverdagen til mange, og brukere deler mye

informasjon om seg selv ved å være medlem. De siste årene har bruken av

sosiale medier økt kraftig, og mediene har blitt en informasjonskilde og

plattform for kommunikasjon, både for bedrifter og privatpersoner.

Oppgavens formål er gjennom kartlegging og spørreundersøkelse å kunne

avdekke trusler og holdninger til brukere av sosiale medier. Den kvantitative

metoden, spørreundersøkelsen, er gjennomført ved Høgskolen i Gjøvik.

Oppgavens sluttprodukt er strategi til en holdningskampanje (brukerveiledning,

selvtest og modul for e-læring) for brukere av sosiale medier.

Konklusjonen for oppgaven er at den største trusselen mot sikker bruk av

sosiale medier, er brukerne selv. Brukernes likegyldighet, sammen med store

mengder informasjon utgjør høy risiko. Derfor må brukerne bevisstgjøres, og

kunnskapen økes for å kunne oppnå sikker bruk.
 
ENGELSK: Social networks has become a part of everyday life for many, and people share

a lot of information about themselves by having individual profiles. In recent

years, the use of these networks has increased sharply, and it has become an

information source and platform for communication, both for businesses and

individuals.

The thesis purpose is to conduct surveys to identify threats and awareness of

users of social networks. The quantitative method, the survey, is carried out at

Gjøvik University College. The final product is strategy for an awareness

campaign (user guide, self-test and module for e-learning) for users of social

networks.

The conclusion of the thesis is that the main threat posed by social networks, is

the users themselves. Users carelessness, together with large amounts of

information pose high risk for misuse. Therefore, the users of social networks

sites must be informed of how they can use the networks and functions in a

secure manner.
 

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit