• Prosjekteier - prosjektleders støttespiller for suksess 

      Mari Aass (Master thesis, 2023)
      Oppgaven undersøker relasjonen mellom prosjekteier og prosjektleder for å finne ut hvordan disse samhandler og på hvilken måte prosjektene påvirkes av samspillet. Målet er å finne ut hvordan prosjekteierrollen bør utformes ...
    • Prosjektevaluering - Green Zinc Odda 4.0 

      Berge, Nils Kristian (Master thesis, 2022)
      Denne rapporten er en evaluering av et større utbyggingsprosjekt i en industribedrift. Det er i undersøkelsene brukt kvantitativ metode gjennom verktøyet PEVS. PEVS er et spørreskjema for å evaluere prosjekter i ...
    • Prosjektmodeller i norske kommuner - en kartlegging og forslag til videre arbeid. 

      Vagle, Elin (Master thesis, 2020)
      Oppgaven er en kartlegging av, og forslag til videreutvikling av, prosjektmodeller i norske kommuner. Hovedtema omhandler prosjekteierstyring og tidligfase, med kobling til prosjektmodell som verktøyet for å samstemme ...
    • Psykologisk trygghet i Forsvaret - en byggestein for prestasjoner  

      Olsen, Mari Heksem (Master thesis, 2023)
      Litteraturen sier at psykologisk trygghet er en viktig kilde for at et team skal prestere så godt som mulig, og for at individer og team skal ta ut potensialet sitt. Psykologisk trygghet kjennetegnes ved at teammedlemmene ...
    • Psykologisk trygghet i matriseorganisering - sett fra et ledelsesperspektiv 

      Kirknes, Ann-Helen (Master thesis, 2023)
      Koblingen mellom arbeid med psykologisk trygghet og matriseorganisering har vært lite forsket på. I denne studien har fokus vært på ledelsespraksis i matriseorganisering, og hvordan lederne jobber med psykologisk trygghet ...
    • Psykologisk trygghet i team 

      Rasmussen, Ellen Therese (Master thesis, 2023)
      Utgangspunktet for oppgaven ligger i temaene psykologisk trygghet, læring og innovasjon. Problemstillingen er: Hvilken betydning har psykologisk trygghet for læring og innovasjon i team? Bakgrunnen for denne masteroppgaven ...
    • Pygmalion-effekten i klasserommet 

      Jørgensen, Trond Ketil Horn, Steinar (Master thesis, 2022)
      Sammendrag Elever uten fullført videregående opplæring har begrensede muligheter for å kunne ta del i framtidens arbeidsmarked (St. meld. nr. 16, 2006). Skolens samfunnsmandat er derfor blant annet å kunne tilby næringslivet ...
    • Pygmalion-effekten i klasserommet 

      Jørgensen, Trond Ketil; Horn, Steinar (Master thesis, 2022)
      Norsk
    • Rammevilkår for vellykket overgang til forvaltning - en kvalitativ studie av digitaliseringsprosjekter i Bærum kommune 

      Rudshagen, Erland (Master thesis, 2021)
      I denne masteroppgaven for organisasjon og ledelse har jeg gjort som så mange andre deltids-studenter før meg, jeg har forsket på egen arbeidsplass og egen arbeidshverdag. Min arbeidshverdag er som Prosjektleder for ...
    • Reaktiv tilknytningsforstyrrelse 

      Sæther, Toril Blækkan (Master thesis, 2020)
      Denne oppgaven handler om barn med reaktiv tilknytningsforstyrrelse, og hvordan skoleansatte kan fremme deres utvikling. Fokuset er på hvordan barnas evne til mentalisering kan økes, og slik bidra til utvikling både sosialt ...
    • Regulering av utviklingstraumatiserte barn i skolen 

      Johansen, Martin Andre (Master thesis, 2022)
      Sammendrag Skolen gjenspeiler samfunnet på godt og vondt. Konsekvenser av blant annet omsorgssvikt og belastede oppvekstsvilkår vil finne veien til skolegården. Barn og unge strever ofte med selvregulering som følge av ...
    • Reguleringsprosesser, NIMBY og medvirkning Fortetting i Oslo kommune 

      Cecilie Gjennestad; Imane Laagar (Master thesis, 2023)
      Denne oppgaven har tatt for seg motstand mot utbyggingsprosjekter fra berørte naboer og deres opplevelse av å bli hørt og ha innflytelse i reguleringsprosesser i Oslo kommune. Det teoretiske rammeverket har tatt utgangspunkt ...
    • Reguleringsprosseser, NIMBY og medvirkning Fortetting i Oslo kommune 

      Cecilie Gjennestad (Master thesis, 2023)
      Denne oppgaven har tatt for seg motstand mot utbyggingsprosjekter fra berørte naboer og deres opplevelse av å bli hørt og ha innflytelse i reguleringsprosesser i Oslo kommune. Det teoretiske rammeverket har tatt utgangspunkt ...
    • Reinventing the Business Model of Local Agriculture 

      Solem, Esten (Master thesis, 2021)
      Både Amazonas og California er herjet av skogbranner. Brannene i Amazonas er forårsaket av press fra jordbruket, mens brannene i California forsterkes av fraværet av jordbruk. Denne ubalansen er drevet av økt konkurransekraft ...
    • Rektors anvendelse av makt En studie av rektors tanker og refleksjoner om makt i skolen. 

      Solvang, Sten Frode (Master thesis, 2023)
      Abstrakt I denne masteroppgaven rettes søkelyset mot rektor som utøver av makt. Målet med oppgaven er å bidra til en dypere innsikt i fenomenet makt, i den forstand at makt kommer til uttrykk på forskjellige vis i skolen. ...
    • Relasjonelle og kommunikative veier til lærernes profesjonelle utvikling En fenomenologisk studie om skolelederes bidrag 

      Benum, Marthe; Bjune, Kathrine Gladtvet (Master thesis, 2021)
      Det finnes mange veier til læreres profesjonelle utvikling. Vi har valgt å se nærmere på relasjonelle og kommunikative veier til lærernes profesjonelle utvikling. Vi fokuserer på skoleleders bidrag med både leders og lærers ...
    • Relasjonelle og kommunikative veier til lærernes profesjonelle utvikling En fenomenologisk studie om skolelederes bidrag 

      Benum, Marthe; Bjune, Kathrine Gladtvet (Master thesis, 2021)
      Det finnes mange veier til læreres profesjonelle utvikling. Vi har valgt å se nærmere på relasjonelle og kommunikative veier til lærernes profesjonelle utvikling. Vi fokuserer på skoleleders bidrag med både leders og lærers ...
    • Relasjoner i nettbasert kulturarv – Flerstemthet, kunnskap, samhandling og demokrati? En kvalitativ undersøkelse av lokal kulturarvpraksis 

      Djuve, Kjetil Høstrup (Master thesis, 2021)
      Formålet til denne oppgaven er å undersøke hva som skjer innenfor den nettbaserte kulturarven, der både museum og frivillige deltar. Etter mer enn ett tiår med digitalisering og tilgjengeliggjøring av museumssamlinger ...
    • Relasjoner i skolen 

      Haldorsen, Rune; Aspli, Per Thanke (Master thesis, 2021)
      Utgangspunktet for studien har vært å finne ut mer om hvilke relasjonelle forhold som har størst betydning for lærere i skolen, og derigjennom se nærmere på hvordan skoleledelse bør utøves for å best mulig sette lærerne i ...
    • Relasjoner i skolen 

      Haldorsen, Rune; Aspli, Per Thanke (Master thesis, 2021)
      Sammendrag Utgangspunktet for studien har vært å finne ut mer om hvilke relasjonelle forhold som har størst betydning for lærere i skolen, og derigjennom se nærmere på hvordan skoleledelse bør utøves for å best mulig sette ...