Browsing Videreutdanning: Master- og bacheloroppgaver by Title
Now showing items 353-359 of 359
-
Yrkesdifferensiert opplæring det første året på videregående skole for programområdet Design og håndverk
(Master thesis, 2020)Sammendrag Hensikten med denne studien har vært å rette fokus på yrkesdifferensiering innen Design og håndverk (DH)Vg1, et bredt utdanningsprogram som kvalifiserer til 52 ulike yrker. De senere årene har DH hatt lav innsøking ... -
Ytelsesvurderinger i medarbeidersamtaler – et tveegget sverd?
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven undersøker temaet ytelsesvurderinger («performance appraisals») i medarbeidersamtaler. Det ble gjennomført intervjuer med 7 ledere i en større internasjonal organisasjon hvor det benyttes ytelsesvurderinger ... -
Å bli kjent med hele mennesket
(Master thesis, 2022)Sammendrag Tematisk omdreiningspunkt i dette forskningsprosjektet er relasjonsorientert ledelse og hensikten med denne studien har vært å utforske forholdet mellom lederes egenvurderte relasjonskompetanse og ansattes ... -
Å lede er å lære
(Master thesis, 2020)Denne studien handler om ledere og læring. Jeg har gjort kvalitative intervju av skoleledere som har gjennomført lederopplæring i Open-to-learning™-samtaler om hva de lærer av undersøkende dialog med sine medarbeidere. Jeg ... -
Å stå i spagaten- en kvalitativ studie om avdelingsleders nærledelse
(Master thesis, 2020)Trondheim kommune gjennomgikk i 2017 en stor endring i lederstrukturen i alle kommunens avdelinger. For skolesektoren fikk dette konsekvenser da det førte til at faglederstillingene falt bort og ble erstattet med ... -
Åpen innovasjon og samarbeid innad i havbruksnæringen på Sunnmøre
(Master thesis, 2021)Den norske havbruksnæringen har de senere år vært preget av sterk vekst, en rivende teknologisk utvikling, sterk internasjonal anerkjennelse og superprofitt. Samtidig har det i kjølvannet dukket opp noen vesentlige ... -
Æ trives i hyret
(Master thesis, 2020)Sammendrag Arbeidet med dimensjoneringen av tilbudsstrukturen i videregående skole, altså hvilke skoler som skal tilby hvilke programområder, er trolig utfordrende i de fleste fylkeskommunene. I Nordland har dette vært ...