Blar i Institutt for design på emneord "VDP::Food science and technology: 600::Industrial and product design: 640"
Viser treff 1-19 av 19
-
3D-grafikk til programmet Match for TVNorge
(Bachelor thesis, 2004)Prosjektet går i hovedsak ut på å lage et norgeskart i 3D, en vignett, studioplanlegging og grafi sk profi l til programmet Match for TVNorge. Norgeskartet skal klargjøres for oppkobling mot posisjoneringssystemet til Telenor. -
Color management uten testtrykk
(Bachelor thesis, 2004)NORSK: Målet for prosjektet er å gi Hjemmet Mortensen Trykkeri AS (HMT) effektiv og korrekt fargestyring uten bruk av egne testtrykk. Likeså ønsker prosjektet å redusere kostnadene knyttet til fargestyring ved HMT og ... -
Deltakende design ved hjelp av ikke immersiv Virtual Reality i boligtilpasning for funksjonshemmede
(Master thesis, 2004)NORSK: Oppgaven har gått ut på å undersøke den delen av en boligtilpasningsprosess som omhandler deltakende design, det vil si at sluttbrukeren og andre interessenter deltar aktivt i planleggingsprosessen av designet. I ... -
Densitometriske og planimetriske målinger av rasterstrukturer
(Master thesis, 2006)NORSK: Finnes det en sammenheng mellom rastertoneverdier målt med densitometer (omgjort til rastertoneverdier med Murray-Davies-formelen) og rastertoneverdier målt med dotmeter på avispapir? Dette er utgangspunktet for ... -
Evaluering av prøvetrykksytemer
(Bachelor thesis, 2009)NORSK: Leverandørene av prøvetrykksystemer i Norge har mange forskjellige systemer. Dette skaper problemer for de mange grafi ske bedriftene som ikke vet hvilke standarder de skal velge. I Europa er det prøvetrykksystemer ... -
Farger i avis
(Bachelor thesis, 2006)NORSK: Prosjektet er utført på oppdrag fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL). Mens avisene for få år siden i det vesentlige trykte svart/hvitt-bilder, dominerer nå fargene. Avisbedriftene og trykkeriene har derfor ... -
Firmaprofilering
(Bachelor thesis, 2005)NORSK: Prosjektet går i hovedsak ut på å utvikle en firmaprofil for Mjøsplast AS. Sluttproduktet er en grafisk designmanual, med retningslinjer for anvendelse av de grafiske elementer og produkter. -
Grafisk profil for Norsk Ynglingklubb
(Bachelor thesis, 2002)Hovedprosjektet har hatt følgende problemstilling: Gi Norsk Ynglingklubb en ny grafisk profil. Dette vil innbære ny logo, informasjonsbrosjyre for NYK, forslag til nytt tittelhode og design for medlemsbladet Styrbord ... -
Markedsføring av friluftsprodukter
(Bachelor thesis, 2007)NORSK: Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra grossistfirmaet HK Trading, som i dag importerer friluftsprodukter fra Nokian Footwear og Trangia til det norske markedet. De har i forbindelse med en planlagt utvidelse ... -
Markedsutvikling: digitaltrykk
(Bachelor thesis, 2007)NORSK: Prosjektet har som mål å kartlegge markedsutviklingen til digitaltrykk frem til i dag, og de neste 3-5 årene. Prosjektet er gjennomført i samarbeid med Joker Grafisk som oppdragsgiver siden de nylig har investert ... -
Organisasjonskulturer i Markedsagentene
(Bachelor thesis, 2009)NORSK: Denne bacheloroppgaven er gitt av Markedsagentene, et samarbeidsnettverk dannet av Idéhuset Sandbeck, Tag Studio Oslo, Tag Studio Gjøvik, Egge Reklamebyrå, Grønt Gress, M8 Design og Rykte. Oppdragsgiver ønsket en ... -
Rapportmaler : en veiledning i skriving og utforming av rapporter og FoU-skrifter for studenter og vitenskapelige ansatte ved Høgskolen i Gjøvik
(Bachelor thesis, 2004)NORSK: Høgskolen i Gjøvik har inntil nå ikke hatt hensiktsmessige retningslinjer og enhetlige maler for hvordan studentenes hovedprosjektrapporter, såvel som høgskolens egne FoUrapporter, skal utformes. Hovedprosjektet ... -
Rastermåling i avis
(Bachelor thesis, 2002)Gruppen har gjennom prosjektet «rastermåling i avis» gjennomført systematiske målinger i tre ulike norske aviser. Målingene er utført med seks ulike apparater som representerer tre ulike måleteknologier, densitometri, ... -
Redesign av Escola forlag sine skoleordbøker
(Bachelor thesis, 2007)Rapporten består av en litteraturstudie (med begrepsavklaringer og en gjennomgang av ordboktypografiens historie – med hovedvekt på engelsk ordboktypografi), en analyse av ettspråklige ordbøker i dag (både norske og ... -
Redesign av et vitenskapelig tidsskrift
(Bachelor thesis, 2002)Hvordan utarbeide et design som signaliserer at Norsk medietidsskrift er et veletablert og anerkjent akademisk/vitenskaplig tidsskrift? Designet må forholde seg til internasjonale sjangerkonvensjoner som gjelder denne ... -
RGB-arbeidsflyt i heatset
(Bachelor thesis, 2005)NORSK: Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra Hjemmet Mortensen Trykkeri (HMT). Sammen med standardiseringsprosjektet WebICC har HMT behov for et vurderingsgrunnlag i arbeidet med standardisering og kvalitetssikring ... -
Standardisering av fargestyring i grafisk produksjon
(Bachelor thesis, 2009)NORSK: Prosjektet tar for seg kartleggingen av bruken av standardisering innen arkoffsettrykkerier i Norge. Ved utsendelse av en spørreundersøkelse til 240 arkoffsettrykkerier, fikk vi totalt 48 svar. Analyse av disse ... -
TeleVisjon : designhåndbok for lokal-TV
(Bachelor thesis, 2004)NORSK: Prosjektet innebærer profi lering av lokal-TV-kanalen TVNordvest. Sluttproduktet er en designhåndbok med retningslinjer for grafi sk utformelse. Håndboken dekker både TV-sendinger og trykt materiell, og skal ... -
Tjenesteinnovasjon
(Bachelor thesis, 2009)Prosjektet ble gjennomført på oppdrag fra 07 Gruppen. Bakgrunnen for prosjektet er at graden av innovasjon i den grafiske bransje er lavere enn i øvrige bransjer. Gruppen har sett på forutsetninger i bedriftens kultur og ...