Organisasjonskulturer i Markedsagentene
Abstract
NORSK: Denne bacheloroppgaven er gitt av Markedsagentene, et samarbeidsnettverk
dannet av Idéhuset Sandbeck, Tag Studio Oslo, Tag Studio Gjøvik, Egge Reklamebyrå, Grønt Gress, M8 Design og Rykte.
Oppdragsgiver ønsket en tiltaksplan for hvordan gjøre nettverket mer produktivt, og som effekt mer lønnsomt.
Gruppen kartla først eksisterende organisasjonskultur i de ulike byråene,
for så å utarbeide en tiltaksplan som fremmet en felleskultur innad i
nettverket og kunne gjøre det mer lønnsomt. Rapporten er skrevet ut fra
organisasjonskulturelt perspektiv.
Rapporten presenterer en tiltaksplan og analyse som etter gruppens mening vil ha innvirkning på en funksjonell felleskultur og
lønnsomheten/produktiviteten i nettverket Markedsagentene. ENGELSK: This bachelor project has been assigned by Markedsagentene, a conetwork
formed by Idéhuset Sandbeck, Tag Studio Oslo, Tag Studio
Gjøvik, Egge Reklamebyrå, Grønt Gress, M8 Design and Rykte. The
employer wanted an action plan for how to make the network more
productive, and that power more profitable.
The group mapped the existing organizational culture in the various
agencies, and made an action plan to promote a common culture within
the network, which could make it more profitable. The report is written
from the organization of cultural perspective.
The report presents an action plan and analysis as the group's opinion
will have an impact on a functional common culture and profitability /
productivity in the network, Markedsagentene.