Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 5843-5862 av 14121
-
Hvordan opplever barn å delta i gruppe med intensiv opplæring?: En kvalitativ studie av tre elevers opplevelse av å bli tatt ut av klassefellesskapet for å delta i gruppe med intensiv opplæring
(Master thesis, 2012)Formålet med denne kvalitative studien der problemstillingen er: «Hvordan opplever barn å delta i gruppe med intensiv opplæring?» er å lytte til barnet og få innsikt i dets opplevelser rundt det å bli tatt ut av ... -
Hvordan opplever bedriften sitt publiseringssystem? : en vurdering av publiseringssystemer med utgangspunkt i teknologiske og organisatoriske faktorer
(Master thesis, 2017)Publiseringssystem er et av det viktigste arbeidsverktøyet ansatte som jobber med nettsted har. Likevel er det også kilde til mye frustrasjon. Netlife Research ønsket mer informasjon om hvordan de ansatte opplever programvaren, ... -
Hvordan opplever døve og tunghørte elever sin skolehverdag i en knutepunktskole
(Master thesis, 2014)Tema: Denne oppgaven har undersøkt hvordan fem hørselshemmede videregående elever opplever sin skolehverdag ved en knutepunktskole, en fylkeskommunal videregående skole spesielt tilrettelagt for døve og tunghørte ... -
Hvordan opplever elevene forskjellen på kjønn i skolen?
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har jeg valgt å se på hvordan elevene opplever forskjell på kjønn i skolen. For å besvare denne problemstillingen har jeg tatt for meg ulik teori som biologisk og sosialt kjønn, kjønnsroller og kjønnsstereotypier, ... -
Hvordan opplever flyktninger på introduksjonsprogrammet at de lærer norsk best? : en Q-metodologisk studie om hvordan flyktninger selv erfarer egen språklæring
(Master thesis, 2017)Formålet med denne studien var å få innsikt i hvordan flyktninger erfarer egen språklæring under introduksjonsprogrammet. Motivet bak masteroppgavens tema var både altruistisk og egoistisk: Jeg ønsker at flyktninger skal ... -
Hvordan opplever hørselshemmede elever som benytter seg av tegnspråktolk å bli inkludert i klassemiljøet?
(Master thesis, 2018)I dagens Norge har vi bare en gjenværende døveskole, og trenden de siste årene har vært at flere hørselshemmede elever velger å gå på sin nærskole. Fra politisk hold står tanken og visjonen sterk om at hørselshemmede elever ... -
Hvordan opplever ledere å bidra til motivasjon - hva virker? En fenomenologisk studie av lederes erfaring med ledelse og motivasjon
(Master thesis, 2017)Bakgrunnen for aktuelt masterprosjekt var en nysgjerrighet knyttet til eventuelle fellestrekk hva gjelder ledelse, ved organisasjonsenheter i helseforetak som «lykkes». Nysgjerrigheten var basert på en forforståelse av at ... -
Hvordan opplever lærere at medarbeidersamtaler bidrar til hjelp og utvikling i lærerrollen? En Q-metodologisk studie av læreres subjektive opplevelser av medarbeidersamtaler
(Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven er å få innsikt i og å besvare problemstillingen: Hvordan opplever lærere at medarbeidersamtaler bidrar til hjelp og utvikling i lærerrollen? Hensikten er å belyse læreres ulike opplevelser ... -
Hvordan opplever medarbeidere endringsprosesser i kommunale organisasjoner?
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg sett på hvordan medarbeidere opplever endringsprosesser i kommunale organisasjoner. Gjennom en kvalitativ tilnærming med intervju som metode, har intervjupersonene reflektert rundt sine opplevelser ... -
Hvordan opplever minoritetsspråklige elever kroppsøvingen på videregående skole?
(Bachelor thesis, 2020)Formål: Denne oppgaven omhandler kroppsøvingsfaget i møte med minoritetsspråklige elever. Den overordnede problemstillingen for oppgaven var å undersøke hvilken opplevelse minoritetsspråklige elever har av kroppsøvingsfaget ... -
Hvordan opplever og beskriver mødre det å motta støtte fra home-start familiekontakten? : en kvalitativ intervjuundersøkelse med fokus på relasjonen mellom mor og familiekontakt
(Master thesis, 2016)Tittel: «Hvordan opplever og beskriver mødre det å motta støtte fra Home-Start Familiekontakten?» Bakgrunn: Grunnen til at jeg ønsket å se nærmere på dette, var fordi jeg selv har vært familiekontakt hos Home-Start ... -
Hvordan opplever og erfarer ledere å være i, håndtere og veilede konflikter på arbeidsplassen?
(Master thesis, 2021)Sammendrag Der det er mennesker, finnes det også konflikter. Konflikter kan ses som en naturlig og nødvendig del av vårt samspill med andre mennesker, men ikke alle opplever å være fortrolig med fenomenet. Ferske ... -
Hvordan opplever og erfarer tre rådgivere i Pedagogisk-Psykologisk Tjeneste utredning av minoritetsspråklige barn og hvordan opplever de testene som de benytter i sine utfordringer
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg satt søkelyset på Pedagogisk Psykologisk Tjeneste (PPT) og utredning av minoritetsspråklige barn. Deltagerne er 3 rådgivere fra PPT og målet har vært å få fram rådgivernes egne opplevelser innen ... -
Hvordan opplever og erfarer yrkesfagelever egenvurdering?
(Master thesis, 2021)Denne studien undersøker yrkesfagelevenes opplevelser og erfaringer med egenvurdering. Egenvurdering er en del av den formative vurderingen, og en lovpålagt rett alle elever på grunnskole og videregående skole har. Målet ... -
Hvordan opplever tiendeklasseelever vurdering og karakterer i ungdomsskolen?
(Master thesis, 2022)Prosjektet har en kvalitativ tilnærming til problemstillingen «hvordan opplever tiendeklasseelever vurdering og karakterer i ungdomsskolen». Bakgrunnen for studien handler om vurderingsbegrepets komplekse natur og et ønske ...