• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 8141-8160 av 8164

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • "Æ føle æ får te mer no enn før, på alle områda": En studie av hvordan elever med problematferd opplever å være elev ved et eksternt skoletilbud 

      Tronsaune, Mona (Master thesis, 2009)
    • "Æ har ittj øvd så my på'n. Den har bare satt sæ fast i hodet": En kvalitativ studie om elevers bruk av læringsstrategier i matematikk på mellomtrinnet 

      Mælum, Tale Korsmo (Master thesis, 2014)
      I denne studien er det fokus på strategibruken hos ulike elever i matematikk, og hvor elevene lærer strategiene de benytter. Utgangspunktet for studien er å undersøke om det er ulik bruk av strategier knyttet til elevenes ...
    • "Æ har trua på at dæm ska få det te": En mikroetnografisk studie av lærerens opplevelse av egen undervisning for elever som strever med matematikk 

      Holø, Ingrid (Master thesis, 2010)
    • "Æ kjæm i hvert fall te å ta med mine framtidige onga dit" - En fenomenologisk studie av ungdoms opplevelse av Vitensenteret i Trondheim 

      Afseth, Guro (Master thesis, 2018)
      Denne studien er en fenomenologisk studie som undersøker ungdommer forventninger til, og opplevelse av, et besøk ved Vitensenteret i Trondheim. Formålet med studien var å kartlegge hvordan vitensenteret slår an hos ungdommer ...
    • «Æ like gym»: En kvalitativ studie av ungdomsskolejenters opplevelser av disiplinering, overvåkning og kontroll i kroppsøvingstimene 

      Furuly, Camilla Dunker (Master thesis, 2013)
      Tall fra helsedirektoratet viser at 15åringer i Norge er mer stillesittende enn aldersgruppene 20-64 år og 65-85 år (Larsen, 15.02.2012). I læreplanen for kroppsøving står det blant annet at “gode opplevelser i kroppsøving ...
    • "Æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag og vil bli nå nytt æ". Skolens rådgivning i møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag. 

      Buland, Trond; Mathisen, Ida Holth; Mordal, Siri; Austnes-Underhaug, Randi; Tønseth, Christin (Research report, 2014)
      Hensikten med prosjektet er å ha et forskningsbasert bakteppe for utarbeiding av en framtidsrettet strategi for rådgivningstjenesten i de tre fylkene. Resultatene fra undersøkelsen skal ...
    • "Æ skjønt det ikke, så æ lest bare videre." En kasusstudie av fire flerspråklige elevers lesing av en fagtekst. Hvilke ord er utfordrende, og hvilke strategier tar elevene i bruk i møte med disse? 

      Hernes, Johanne Helland (Master thesis, 2019)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ kasusstudie som tar i bruk flere metoder for å undersøke fire flerspråklige elevers lesing av en fagtekst. Informantene går i 5. og 6. klasse, og teksten de leser er hentet fra ei ...
    • Æ tenke på ka æ gjør rett og gæli hver dag: En mikroetnografisk studie av en lærers klasseledelse 

      Holberg, Mona Sørøy (Master thesis, 2011)
    • Æ trur mest av alt æ bare bestemt mæ egentlig! : en kvalitativ studie av en elev sin fremgang i matematikk 

      Moen, Sandra (Master thesis, 2015)
      I denne studien har jeg fortalt historien til Sara, ei jente i 7. klasse som har strevet med matematikk i flere år, men som det siste året har hatt en stor fremgang i faget. Målet har vært å finne ut av hva som kan ha ...
    • «Øker arbeidsmarkedstiltak sannsynligheten for at sosialhjelpsmottakere kommer i jobb eller utdanning?» 

      Ross, Erika Louise (Master thesis, 2014)
      Denne studien ser på om deltakelse på arbeidsmarkedstiltak bidrar til å øke sannsynligheten for jobb- og utdanning for sosialhjelpsmottakere i Norge. Problemstillingen og hypotesene som lå til grunn for undersøkelsen baserte ...
    • Øker arbeidsmarkedstiltak sjansen for at sosialhjelpsmottakere kommer i arbeid og/ eller utdanning? En effektevaluering basert på FD-Trygd data for perioden 2009-2014 

      Knutsen, Eivind (Master thesis, 2017)
      This study examines whether active labour market programmes in Norway have an effect for increasing social assistance recipients self-sufficiency, measured in the odds of being in work and/or education. The data extracted ...
    • Øker innsatsen og fokuset ved bruk av straff og belønning 

      Tveiti, Christian Bergeid (Bachelor thesis, 2019)
      Fotball er en av verdens største idretter, og i Norge har store deler av befolkningen på et tidspunkt vært innom nettopp denne aktiviteten. Derfor et dette en interessant idrett og ta for seg, da mange kan kjenne seg igjen ...
    • Økonomi, teknologi og geografi: Kan Kinas militære oppbygging endre maktbalansen med USA? 

      Waage-Pettersen, Kjell Anders (Master thesis, 2011)
    • Økonomisk analyse av en aldersstrukturert modell for villaks 

      Strømman, Elisabeth Sverdrup (Master thesis, 2010)
    • Økonomisk bistand -Hva avgjør hvem som mottar norsk økonomisk bistand? 

      Sæther, Sofie (Bachelor thesis, 2019)
      Denne oppgaven har til hensikt å beskrive den økonomiske bistanden Norge har bidratt med siden 1960 frem til 2014. Mer spesifikt ønsker jeg å se på om Norge gir økonomisk bistand strategisk. Den rådende teorien skulle tilsi ...
    • Økonomisk konkurranse eller mangel på interetnisk toleranse? Fører økt innvandring til en undergraving av den norske velferdsstaten? 

      Mørk, Hanna (Bachelor thesis, 2020)
    • "Økonomsik globalisering og politisk tillit" : en flernivåanalyse av effektene av økonomisk globalisering på politisk tillit 

      Kofoed, Anneli (Master thesis, 2014)
    • Økt fokus på kjønnsidentitetstematikk i skolen 

      Hjelle, Andrine (Bachelor thesis, 2019)
      Utgangspunktet for denne oppgaven er at ivaretakelse av alle barn i skolen er en viktig del av læreryrket og skolens oppgave. Studien retter oppmerksomhet mot hvordan det oppleves å være transperson i skolen i dag, og ...
    • Økt tallforståelse gjennom fokus på strukturerte mengder?: Et kvasi-eksperiment med tre elever i tredje klasse 

      Ervik, Elisa Ljøkjell (Master thesis, 2014)
    • Økte Økonomiske forskjeller 

      Karouni, Mohammed (Bachelor thesis, 2020)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit