• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Linjeoptimalisering med konsekvensanalyse og kostnadsberegning for E39 mellom Stormyra og Flauglia i Heim kommune

Al-Ibrahim, Basel; Hovde, Steinar
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:58529295:58533031.pdf (40.99Mb)
no.ntnu:inspera:58529295:58533031.zip.zip (31.67Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2669644
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk [3635]
Abstract
Denne oppgaven tar for seg alternativer til utbedring av E39 mellom Stormyra og Flauglia

i Heim kommune, Trøndelag. Oppgaven presenterer alternativ av varierende inngripen som

konsekvensutredes med nytte-kostnadsanalyse og detaljprosjektering av endelig valgt

alternativ.

Oppgaven er utformet av Statens Vegvesen region midt, og utført av studentene Basel

Nazim Al-Ibrahim og Steinar Hovde ved NTNU i Trondheim. Intern veileder er Nils

Kobberstad og ekstern veileder ved Statens Vegvesen er Amund Bach Stranden.

Oppgaven sikter på å presentere et forslag til vegtrasé som best løser problemene knyttet

til fremkommelighet, gir reduksjon i antall drepte og hardt skadde og ivaretar lokale

interesser. I alt er det utarbeidet fem alternativer som måles mot dagens situasjon:

Konsept 0+: Breddeutvidelse og mindre trafikksikkerhetstiltak på eksisterende trasé

Konsept EvT Nordre: Utbedring til H1-standard, med tunnel nord for Dyrgrova

Konsept EvT Søndre Utbedring til H1-standard, med tunnel sør for Dyrgrova

Konsept NvT Nordre E39 i delvis ny trasé, med tunnel nord for Dyrgrova

Konsept NvT Søndre E39 i delvis ny trasé, med tunnel sør for Dyrgrova

Alternativene vurderes ut ifra netto nytte per budsjettkrone, ikke-prissatte konsekvenser,

oppnåelse av samfunnsmål og egne krav til utbygging. Endelig rangering gir NvT

Nordre best vurdering, med EvT Nordre som nest best. NvT Nordre hadde best netto nytte

per budsjettkrone, størst reduksjon i antall drepte og hardt skadde, og var nest best på

fremkommelighet.
 
This task deals with alternatives for the improvement of E39 between Stormyra and Flauglia

in Heim municipality, Trøndelag. The thesis presents alternatives of varying interventions

that will be assessed in consequence with cost-benefit analysis and detailed design of a final

choice alternative.

The thesis has been designed by the Norwegian Public Roads Administration and carried

out by the students Basel Nazim Al-Ibrahim and Steinar Hovde at NTNU in Trondheim.

The internal supervisor is Nils Kobberstad while the external supervisor at the Norwegian

Public Roads Administration is Amund Bach Stranden.

The task aims to present a proposal for road alignment that best solves problems related

to accessibility, reduces the number of killed and seriously injured, and safeguards local

interests. In total, five alternatives have been prepared which are measured against the

current situation:

Concept 0+: Widening of the road and smaller traffic safety measures on existing road

Concept EvT Northern: Improvement to H1 standard, with tunnel north of Dyrgrova.

Concept EvT Southern: Improvement to H1 standard, with tunnel south of Dyrgrova

Concept NvT Northern: E39 in a partly new alignment, with tunnel north of Dyrgrova.

Concept NvT Southern: E39 in a partly new alignment, with tunnel south of Dyrgrova.

Alternatives are assessed based on net benefit per krone invested, non-priced consequences,

achievements of social goals, and specified requirements for development. The final ranking

gives NvT Nordre the best rating, with EvT Nordre second best. NvT Nordre had the best

net benefits per krone invested, the largest reduction in the number of people killed and

seriously injured, and had the second-best reduction in travel time.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit