Blar i Institutt for internasjonal forretningsdrift på emneord "VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213"
Viser treff 1-20 av 22
-
Banklojalitet blant studenter : en empirisk undersøkelse av studenter ved Høgskolen i Ålesund
(Master thesis, 2015)I denne masterutredningen har jeg undersøkt hva som påvirker studentenes forhold til banklojalitet ved Høgskolen i Ålesund. Det teoretiske rammeverket er inspirert av Johnson et al., (2001) hvor kundelojalitet er den ... -
Boble : en selskapsleverandør
(Bachelor thesis, 2015)I denne oppgaven valgte vi å undersøke markedet Giske kommune, og behovet for en selskapsleverandør for barn. Vi bestemte oss tidlig for å utforme en spørreundersøkelse som skulle hjelpe oss med å belyse vår valgte ... -
Brunstad AS Entering the French Market.
(Master thesis, 2016)International marketing has become an important part of businesses around the world. There are several different entry strategies available, and a number of factors must be considered to be able to choose the right strategy ... -
Capitalising on Socialising: Studying the Social Aspect of Business Relationships through Socioeconomic Interaction in Corrupt Exchange
(Doctoral theses at NTNU;2021:26, Doctoral thesis, 2021)SUMMARY Based on a longitudinal single case study of one firm’s business network in Russia, this thesis aims to explore the social aspect of business relationships. The issue at hand is investigated through the phenomenon ... -
Corporate internal performance benchmarking : performance measurements purification from macroeconomic noise
(Master thesis, 2015)Widely open economies along with highly integrated markets with unstable nature, have made all corporations and business units vulnerable to macroeconomic fluctuations. The flow of Macro-changes in performance falsifies ... -
Corporate social responsibility : a study on the relationship between motivation and CSR activities
(Master thesis, 2015)Corporate Social Responsibility (CSR) is not a new phenomenon. However, CSR has received increasing attention in the last decades from both academia and from businesses themselves. The general awareness in society to CSR ... -
Country of origin and the effect on consumers' purchase intention of Norwegian salted cod : a study of the Spanish market
(Master thesis, 2015)The Norwegian market share in the Spanish market for salted cod has decreased significantly over the past years. Norwegian producers have not been able to deliver products that are in line with the consumer preferences ... -
Draumaheim
(Bachelor thesis, 2016)Draumaheim SB skal tilby høykvalitetsprodukter, hovedsakelig av økologisk bomull til voksne og bomull til barn, som er etterspurte stoffer på sengesett. Sengesettet som vi utvikler skal være av særegent design og med en ... -
E-handelens innvirkning på kvinners forbrukeratferd
(Bachelor thesis, 2016)I denne bacheloroppgaven har vi undersøkt hvordan den økende interessen for e-handel har påvirket kleshandelen til kvinner mellom 18 og 35 år. For å ha muligheten til å svare på vår problemstilling på en ryddig og oversiktlig ... -
E-handelens påvirkning på Nilson Groups konkurranseevne
(Bachelor thesis, 2015)Hensikten med denne oppgaven var å undersøke hvordan utviklingen av e- handel påvirker Nilson Group, og hvordan de må tilpasse strategi og konsept for å være konkurransedyktige i et raskt skiftende marked. Vi var spesielt ... -
Effects of local language skills on the employabiblity of International graduates in Norway.
(Master thesis, 2016)Many studies suggest that language is almost the essence of international business (Bondarouk, Ruel & Looise, 2011). This study focuses on the role of local language skills on the employability of international graduates ... -
Endring av sourcing-strategier for organisasjoner med maritim virksomhet på Sunnmøre : en kvalitativ forskningsstudie
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven tar for seg sourcing-beslutningen organisasjoner må ta når en outsourcingsavtale nærmer seg slutten, eller når partene velger å avslutte kontrakten. Ved en slik oppløsning, har man valget om å 1) beholde den ... -
Faktorer som påvirker valg av barnevogner : en komparativ studie av barnevognsforbrukere på det norske markedet
(Bachelor thesis, 2015)I denne bacheloroppgaven har vi gjennomført en spørreundersøkelse for å analysere faktorer som er viktige når det gjelder kjøp av barnevogner. Vi har tatt for oss forbrukere av Stokkevogner, samt forbrukere av andre ... -
Forbruk av luksusvarer hos unge voksne
(Bachelor thesis, 2015)I denne oppgaven er fokuset rettet inn mot forbruket av luksusvarer hos unge voksne. Vi har en todelt problemstilling, hvor den første delen er rettet inn mot det generelle forbruket av luksusvarer hos unge voksne. Dernest ... -
Geographical Sources of Firm Innovation: Maritime Suppliers in Møre & Romsdal
(Master thesis, 2014)Recent literature discusses the geographical sources of firm innovation. However, there are disagreements regarding the relevance of international linkages and knowledge flows over local interactions in clusters. New ... -
Holdninger til søndagsåpne butikker
(Bachelor thesis, 2016)Problemdefinisjon I 2014 søkte Ålesund kommune fylkesmannen om turiststedstatus for å kunne unngå loven om helligdager og helligdagsfred § 5,6.ledd, for at butikkene i Ålesund sentrum skulle kunne få holde åpent i ... -
Internal communication crossing borders - An exploratory and quantitative approach on what
(Master thesis, 2014)Communication and culture go hand in hand. The importance of both topics is exposed by the enormous amount of research that has been done in their name. How these two topics intertwine has also been given a great deal ... -
Nespresso
(Bachelor thesis, 2016)Hensikten med denne oppgaven er å se hvilken utfordringer Nespresso vil møte på veien fra e-handel og til utviklingen av flere distribusjonskanaler. Vi synes det ville være interessant å se nærmere på hvilke alternativer ... -
Optimizing suggestions for Gadus morhua supply chain between Norway and China : base on bilateral FTA and product traceability system
(Master thesis, 2015)The Gadus morhua supply chain started in Norway, processed in China and finally goes to terminal markets such as Brazil and the EU, lots of participants involved in this international supply chain. This thesis concentrates ... -
Rekruttering ved bruk av sosiale medier og kommunikasjon på digitale plattformer
(Master thesis, 2015)Denne masterutredningen tar for seg hvordan bedrifter i den maritime industrien i Møre og Romsdal benytter seg av sosiale medier og kommunikasjon på digitale plattformer når de rekrutterer. De tradisjonelle rekrutteringskanalene ...