• Kundelojalitet gjennom egne merkevarer 

      Huse, Sebastian (Bachelor thesis, 2023)
      Temaet for oppgaven er rettet mot det norske dagligvaremarkedet og egne merkevarer. For denne bacheloroppgaven skal man forsøke å svare på problemstillingen ‘‘Hvordan kan bruken av egne merkevarer påvirke kundelojalitet?’’. ...
    • Kundelojalitet i dagligvarebransjen 

      Betten, Daniel; Bekken, Jonas; Moen, Erik (Bachelor thesis, 2013)
      NORSK: Dette er en bacheloroppgave i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Gjøvik hvor vi undersøker hva som påvirker kundetilfredshet og kundelojalitet i dagligvarebransjen. I denne oppgaven har vi sammenlignet to ...
    • Kundelojalitet i Ekornes 

      Fure, Lill Therese Aurdal; Blomvik, Siri Ødegaard (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i markedsføring og ledelse ved NTNU i Ålesund, som tar for seg problemstillingen “Hva gjør Ekornes for å skape kundetilfredshet? ”Gir økt kundetilfredshet økt kundelojalitet?”. Dette har blitt ...
    • Kundelojalitet Møller Bil Kongsvinger 

      Vestbakken, Jørn Vetle (Bachelor thesis, 2012)
    • Kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap 

      Carlsen, Anna (Master thesis, 2019)
      Hovedtema for oppgaven er kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap. Jeg har forsøkt å besvare problemstillingen: Hvordan praktiseres kundelønnsomhetsanalyse i Acando AS? I samsvar med problemstillingen, ble det ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser i store norske virksomheter 

      Mohagen Hansen, Maren; Antonsen Kjos, Marthe (Master thesis, 2019)
      Formålet med denne studien er å kartlegge hvordan store norske virksomheter arbeider med kundelønnsomhetsanalyser, samt undersøke hvilke faktorer som påvirker bruk av de ulike analysemetodene for kundelønnsomhet. Dataene ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser, ressurstilpasning og markedsorientering; lønnsomt for store norske virksomheter? - En kvantitativ studie av hvordan virksomheter arbeider mot kunder i bedriftsmarkedet 

      Kosberg, Lise; Weidemann, Inga Elise Trælnes (Master thesis, 2020)
      Formålet med masteroppgaven er å avdekke om det foreligger sammenheng mellom virksomheters bruk av kundelønnsomhetsanalyser, teknisk- og organisatorisk tilpasning, markedsorientering og foretaksprestasjoner. Undersøkelsen ...
    • Kundenes holdninger til potensielle anvendelser av kunstig intelligens i banktjenester: en case studie av SpareBank 1 Østlandet 

      Lund, Elin Mathilde; Nordsveen, Martin; Os, Andreas (Bachelor thesis, 2022)
      Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse knyttet til kunstig intelligens, og dens raskt økende eksistens innenfor finanssektoren. Vi er samtidig interessert i hvordan kundene stiller seg til denne utviklingen, ...
    • Kundeservice i e-handel 

      Granvold, Gina Finstad; Svehagen, Malene; Veungen, Helene (Bachelor thesis, 2021)
      Kulant AS er en bedrift som outsourcer tjenesten kundeservice til andre bedrifter. Vår oppgave gikk ut på å undersøke hvilke faktorer sluttkunder mener har betydning for kundeservice i e-handel, og hvordan kundeservice ...
    • Kundetilfredshet og kundelojalitet ved Amfi Raufoss 

      Rødningsby, Mari; Barlund, Jenny (Bachelor thesis, 2016-09-26)
      Denne oppgaven ble opprettet da vi skulle velge tema for vår bacheloroppgave. Vi ønsket i denne oppgaven å skrive om hva som tiltrekker kunder til et kjøpesenter, mer spesifikt ville vi skrive om hva som skaper kundetilfredshet ...
    • Kunnskapsarbeiderens hverdag : Til tross for, ikke på grunn av 

      Story, Erik (Master thesis, 2013-10-21)
      Kunnskapsdeling regnes av mange som organisasjonens fremste utfordring når det kommer til bærekraftig konkurransedyktighet. Denne oppgavens aktualitet relateres til moderne studier av arbeidsplassen som belyser hvordan de ...
    • Kunnskapsdeling i globale virtuelle team 

      Bøifot, Kristine; Skare, Kristine (Master thesis, 2020)
      En rekke organisasjoner anser i dag etableringen av globale virtuelle team (GVT) som nødvendig for å imøtekomme forutsetningene til et dynamisk samfunn med stadig større krav. Denne masteravhandlingen retter søkelyset mot ...
    • Kunnskapsdeling i samspillsprosjekter 

      Hansen, Emil Sellie; Rinde, Daniel Andre (Master thesis, 2021)
      Bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen (BAE-bransjen) er en kompleks næring hvor aktører er avhengige av hverandre for å skape lønnsomme og funksjonelle produkter i unike og midlertidige prosjekter. Til tider lykkes ikke ...
    • Kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling ved bruk av sosiale medier i organisasjoner – en casestudie av DNB ASA og Workplace 

      Michelsen, Marthe; Olden, Marit I. (Master thesis, 2020)
      Kunnskap anses i dag som en av de viktigste ressursene en organisasjon har. På bakgrunn av nyere forskning som tilsier at Web 2.0-teknologi kan bidra til nye og bedre løsninger for deling og utvikling av kunnskap, har vi ...
    • Kunnskapsdeling som konkurransefortrinn - en kvalitativ studie om ansattes motivasjon 

      Jenssen, Ina Bjørkedal (Master thesis, 2023)
      Denne studien har som hensikt å undersøke hvilken betydning kunnskapsdeling har for casebedriftens evne til å konkurrere i et samfunn hvor kunnskap har fått økende oppmerksomhet. Flere og flere bedrifter drar nytte av å ...
    • Kunnskapsdelingsbarrierer og digitale kanaler i et internasjonalt høyteknologisk selskap 

      Golitsyna, Ekaterina (Master thesis, 2019)
      I de siste årene har påvirkning av digitalisering økt i alle områder i næringslivet. Digitalisering har ikke bare blitt en kilde av konkurransefortrinn for en organisasjon, men et krav for å opprettholde konkurransedyktighet. ...
    • Kunnskapsledelse i offentlige virksomheter 

      Wennes, Grete (TØH-serien;2012: 2, Research report, 2012-05-30)
      Trondheim Økonomiske Høgskole fikk i januar tildelt prosjektet “Forskning og innovasjon i offentlig sektor” fra Regionalt Forskingsfond Midt Norge. Formålet var å undersøke hvilke forskningsbaserte innovasjonsmuligheter ...
    • Kunnskapsoverføring og Lean Production: Casebedrift: Hydro Primary Metal Sunndal 

      Smenes, Ellen Oddrun (Master thesis, 2013)
      Problemstillingen for denne masteroppgaven er: Hva er de mest framtredende utfordringene for kunnskapsoverføring på tvers av de norske verkene i Hydro Primary Metal? Hva er de mest framtredende utfordringene for ...
    • Kupping av auksjoner i det norske boligmarkedet 

      Aune, Kamilla Krohg; Midthun, Truls (Master thesis, 2017)
      I de seneste årene har kupping av budrunder blitt et voksende fenomen i et allerede hett norsk boligmarked (Eiendomsverdi, 2016). Kuppbud innebærer å legge inn bud direkte til selger før ordinære budrunder, noe som dermed ...
    • Kupping i det norske boligmarkedet 

      Schjelderup, Sindre; Nilsen, Thomas Johan (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven tar for seg fenomenet boligkupping, og ser på hvilken effekt kuppbud har på boligens salgspris. Boligkupping innebærer at en kjøper får akseptert et kuppbud før første annonserte visning, slik at ...