Now showing items 3122-3141 of 6042

    • Kulturskolen og korpset er én "greie" - En studie av samarbeidet mellom en kulturskole og et skolekorps 

      Landrø, Karsten Selseth (Master thesis, 2018)
      Masteroppgaven "Kulturskolen og korpset er én greie" – En studie av samarbeidet mellom en kulturskole og et skolekorps» setter fokus på samarbeid mellom offentlig og frivillig sektor innenfor kulturfeltet. Hensikten med ...
    • Kulturtrekk hos organisasjoner 

      Skjærpe, Helge Hjemaas (Master thesis, 2011)
      Å ha en sterk organisasjonskultur oppfattes som viktig for dagens moderne organisasjoner (Jacobsen og Thorsvik, 2008). Moderne organisasjoner er avhengig av sine ansattes kompetanse og medvirkning for å oppnå sine strategiske ...
    • Kundekoordinering i et stort, smidig programvareutviklingsprosjekt 

      Blikås, Mikael; Nilsen, Torkel (Master thesis, 2023)
      Denne studien har som mål å øke forståelsen av hvordan leverandører koordinerer med kunder i store, smidige utviklingsprosjekter. Studien har et kvalitativt forskningsdesign, hvor forskerne gjennomførte åtte dybdeintervjuer ...
    • Kundelojalitet 

      Haugen, Astri Marie Vik; Fagerli, Martine Kolsvik (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har problemstillingen: «hvordan påvirker lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen forbrukernes lojalitet til de respektive handelshusene» blitt analysert og drøftet. Distribusjonskjeden består av leddene ...
    • Kundelojalitet gjennom egne merkevarer 

      Huse, Sebastian (Bachelor thesis, 2023)
      Temaet for oppgaven er rettet mot det norske dagligvaremarkedet og egne merkevarer. For denne bacheloroppgaven skal man forsøke å svare på problemstillingen ‘‘Hvordan kan bruken av egne merkevarer påvirke kundelojalitet?’’. ...
    • Kundelojalitet i dagligvarebransjen 

      Betten, Daniel; Bekken, Jonas; Moen, Erik (Bachelor thesis, 2013)
      NORSK: Dette er en bacheloroppgave i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Gjøvik hvor vi undersøker hva som påvirker kundetilfredshet og kundelojalitet i dagligvarebransjen. I denne oppgaven har vi sammenlignet to ...
    • Kundelojalitet i Ekornes 

      Fure, Lill Therese Aurdal; Blomvik, Siri Ødegaard (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i markedsføring og ledelse ved NTNU i Ålesund, som tar for seg problemstillingen “Hva gjør Ekornes for å skape kundetilfredshet? ”Gir økt kundetilfredshet økt kundelojalitet?”. Dette har blitt ...
    • Kundelojalitet Møller Bil Kongsvinger 

      Vestbakken, Jørn Vetle (Bachelor thesis, 2012)
    • Kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap 

      Carlsen, Anna (Master thesis, 2019)
      Hovedtema for oppgaven er kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap. Jeg har forsøkt å besvare problemstillingen: Hvordan praktiseres kundelønnsomhetsanalyse i Acando AS? I samsvar med problemstillingen, ble det ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser i store norske virksomheter 

      Mohagen Hansen, Maren; Antonsen Kjos, Marthe (Master thesis, 2019)
      Formålet med denne studien er å kartlegge hvordan store norske virksomheter arbeider med kundelønnsomhetsanalyser, samt undersøke hvilke faktorer som påvirker bruk av de ulike analysemetodene for kundelønnsomhet. Dataene ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser, ressurstilpasning og markedsorientering; lønnsomt for store norske virksomheter? - En kvantitativ studie av hvordan virksomheter arbeider mot kunder i bedriftsmarkedet 

      Kosberg, Lise; Weidemann, Inga Elise Trælnes (Master thesis, 2020)
      Formålet med masteroppgaven er å avdekke om det foreligger sammenheng mellom virksomheters bruk av kundelønnsomhetsanalyser, teknisk- og organisatorisk tilpasning, markedsorientering og foretaksprestasjoner. Undersøkelsen ...
    • Kundenes holdninger til potensielle anvendelser av kunstig intelligens i banktjenester: en case studie av SpareBank 1 Østlandet 

      Lund, Elin Mathilde; Nordsveen, Martin; Os, Andreas (Bachelor thesis, 2022)
      Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse knyttet til kunstig intelligens, og dens raskt økende eksistens innenfor finanssektoren. Vi er samtidig interessert i hvordan kundene stiller seg til denne utviklingen, ...
    • Kundeservice i e-handel 

      Granvold, Gina Finstad; Svehagen, Malene; Veungen, Helene (Bachelor thesis, 2021)
      Kulant AS er en bedrift som outsourcer tjenesten kundeservice til andre bedrifter. Vår oppgave gikk ut på å undersøke hvilke faktorer sluttkunder mener har betydning for kundeservice i e-handel, og hvordan kundeservice ...
    • Kundetilfredshet og kundelojalitet ved Amfi Raufoss 

      Rødningsby, Mari; Barlund, Jenny (Bachelor thesis, 2016-09-26)
      Denne oppgaven ble opprettet da vi skulle velge tema for vår bacheloroppgave. Vi ønsket i denne oppgaven å skrive om hva som tiltrekker kunder til et kjøpesenter, mer spesifikt ville vi skrive om hva som skaper kundetilfredshet ...
    • Kunnskapsarbeiderens hverdag : Til tross for, ikke på grunn av 

      Story, Erik (Master thesis, 2013-10-21)
      Kunnskapsdeling regnes av mange som organisasjonens fremste utfordring når det kommer til bærekraftig konkurransedyktighet. Denne oppgavens aktualitet relateres til moderne studier av arbeidsplassen som belyser hvordan de ...
    • Kunnskapsdeling i globale virtuelle team 

      Bøifot, Kristine; Skare, Kristine (Master thesis, 2020)
      En rekke organisasjoner anser i dag etableringen av globale virtuelle team (GVT) som nødvendig for å imøtekomme forutsetningene til et dynamisk samfunn med stadig større krav. Denne masteravhandlingen retter søkelyset mot ...
    • Kunnskapsdeling i samspillsprosjekter 

      Hansen, Emil Sellie; Rinde, Daniel Andre (Master thesis, 2021)
      Bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen (BAE-bransjen) er en kompleks næring hvor aktører er avhengige av hverandre for å skape lønnsomme og funksjonelle produkter i unike og midlertidige prosjekter. Til tider lykkes ikke ...
    • Kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling ved bruk av sosiale medier i organisasjoner – en casestudie av DNB ASA og Workplace 

      Michelsen, Marthe; Olden, Marit I. (Master thesis, 2020)
      Kunnskap anses i dag som en av de viktigste ressursene en organisasjon har. På bakgrunn av nyere forskning som tilsier at Web 2.0-teknologi kan bidra til nye og bedre løsninger for deling og utvikling av kunnskap, har vi ...
    • Kunnskapsdeling som konkurransefortrinn - en kvalitativ studie om ansattes motivasjon 

      Jenssen, Ina Bjørkedal (Master thesis, 2023)
      Denne studien har som hensikt å undersøke hvilken betydning kunnskapsdeling har for casebedriftens evne til å konkurrere i et samfunn hvor kunnskap har fått økende oppmerksomhet. Flere og flere bedrifter drar nytte av å ...
    • Kunnskapsdelingsbarrierer og digitale kanaler i et internasjonalt høyteknologisk selskap 

      Golitsyna, Ekaterina (Master thesis, 2019)
      I de siste årene har påvirkning av digitalisering økt i alle områder i næringslivet. Digitalisering har ikke bare blitt en kilde av konkurransefortrinn for en organisasjon, men et krav for å opprettholde konkurransedyktighet. ...