Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 10212-10231 av 14085
-
Racing Towards Sustainability?: Formula 1 and Corporate Social Responsibility
(Master thesis, 2011) -
The radically unequal distribution of Covid-19 vaccinations: a predictable yet avoidable symptom of the fundamental causes of inequality
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The Covid-19 pandemic—and its social and economic fallout—has thrust social and health-related inequalities into the spotlight. The pandemic, and our response to it, has induced new inequalities both within and between ... -
Rahabilitering i kriminalomsorgen, sinnemestringsprogram i norske fengsel
(Master thesis, 2011)Kriminalitet kan påføre individer tap og traumer og påføre samfunnet store kostnader. En reduksjon i kriminalitet er beskyttelse for individet og en indirekte innsparing av kostnader for samfunnet. Straffen for kriminelle ... -
Railways in Sámi reindeer husbandry areas, at what cost? A study of railway development in Sámi reindeer husbandry areas in Northern Norway
(Master thesis, 2021)Nordlandsbanen har siden dens bygging vært en utfordring for den samiske reindrifta i Trøndelag og Nordland. Spesielt de siste tiårene har tog-rein-påkjørsler økt på Nordlandsbanen. Samtidig som Bane NOR og reinbeitedistriktene ... -
Ramme inn eller følge langs fortauene: Om verden og litteraturen i litteraturvitenskapen
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Rammer for skriveopplæring? - En studie av situerte skrivehendelser på 4.trinn
(Master thesis, 2018) -
Rammer for skriving. En kvalitativ kasusstudie av fjerdeklassingers bruk av skriverammer.
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative kasusstudien, som er skrevet innenfor rammene til forsknings- og utviklingsprosjektet PRANO ved NTNU, undersøker vi hvordan en gruppe fjerdeklassinger bruker skriverammer i et skriveforløp der elevene ... -
Rammer for skriving. En kvalitativ kasusstudie av fjerdeklassingers bruk av skriverammer.
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative kasusstudien, som er skrevet innenfor rammene til forsknings- og utviklingsprosjektet PRANO ved NTNU, undersøker vi hvordan en gruppe fjerdeklassinger bruker skriverammer i et skriveforløp der elevene ... -
Randonee på Instagram
(Bachelor thesis, 2019)Denne undersøkelsen belyser fenomenet topptur på randonee i sammenheng med det sosiale mediet Instagram. I lys av selvbestemmelsesteorien er det forsøkt å skape en forståelse av hva som karakteriserer motivasjon for topptur ... -
Ranheim, lokalsamfunnet som forsvant? : om et steds utvikling fra å være et lokalsamfunn til å bli en del av en norsk storby
(Master thesis, 2014)In this thesis I have studied a particular place located east in Trondheim, Norway. This place, called Ranheim, has experienced a tremendous development. Form being a small independent local community to gradually become ... -
Rap in the EAL classroom
(Bachelor thesis, 2021)This paper discusses how rapping can be used as a tool to improve student motivation and by extension oral fluency in an English additional language (EAL) classroom. The paper discusses prosody and phonetics in connection ... -
Rapid changes in sociosexual behaviors around transition to and from behavioral estrus, in female rats housed in a seminatural environment
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Gonadally intact female rats display sexual behaviors only during a portion of the estrus cycle. In standard experimental setups, the on- and offset of sexual behavior is gradual. However, in naturalistic settings, it is ... -
Rapport - Workshop om fremtidens skredopplæring
(Research report, 2023) -
Rapport fra utviklingsprosjektet Dynamisk områdeemne – kvalitet i yrkesfaglærerutdanningen
(Research report, 2024)Rapporten presenterer resultatene fra et utviklingsprosjekt i områdeemnet LÆR1000 på Institutt for lærerutdanning, NTNU, i samarbeid med lærerutdannere med samme interesse for bedre koordinering og økt kvalitet i undervisning ... -
Rapport som tankeavslørende dokumentasjon i en modellfremkallende aktivitet.
(Master thesis, 2019) -
Rasismebegrepets relevans i fagfornyelsen
(Master thesis, 2021)Høsten 2020 startet implementeringen av den nye læreplanen, fagfornyelsen (LK20), i den norske skolen. Et av hovedpremissene ved å fornye læreplanen, var å gjøre skolen i stand til å møte et moderne og flerkulturelt samfunn. ... -
Rasjonell omsorg: En studie av pleiernes håndteringsstrategier på et sykehjem i Norge
(Master thesis, 2011)