Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHafting, Helge
dc.contributor.authorPaulshus, Sindre Haugland
dc.date.accessioned2020-07-14T16:01:43Z
dc.date.available2020-07-14T16:01:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2664033
dc.description.abstractSpillmekanikken Fog of War, krigståke, er ikke alltid like lett å implementere, spesielt når man i tillegg vil ha med Line of Sight. Oppgaven var gitt av Pineleaf Studio og gikk ut på å lage nettopp dette for deres RTS spill DwarfHeim i Unity. Det ble laget en løsning som regner ut hver enkelt enhets syn ved bruk av linjetegningsalgoritmer og legger de sammen til spillerens totale syn. Av synet blir det laget en tekstur som legges på et plan som overlapper spillverdenen, som deretter maskerer et annet plan som er den faktiske visuelle krigståken. Løsningen er optimalisert ved bruk av spatial indexing og parallelisering ved bruk av Parallel.ForEach og Unity Jobs med Burst Compiler.
dc.description.abstractThe game mechanic Fog of War is not always easy to implement, especially when it includes Line of Sight. The task was given by Pineleaf Studio and was to implement this for their RTS game DwarfHeim using Unity. A solution was made that calculates each units’ vision by using line drawing algorithms and totalling them together to form the player’s vision. This vision is then used to create a texture that is applied to a plane overlapping the game world, which in turn masks another plan which is the actual, visual Fog of War. The solution is optimized using spatial indexing and parallelization using Parallel.ForEach and Unity Jobs with Burst Compiler.
dc.publisherNTNU
dc.titleImplementing Optimized Line of Sight based Fog of War in Unity
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel