dc.contributor.author | Rasmussen, Bjørn K. | |
dc.contributor.author | Gjærum, Rikke Gürgens | |
dc.date.accessioned | 2017-11-17T07:38:25Z | |
dc.date.available | 2017-11-17T07:38:25Z | |
dc.date.created | 2017-06-16T11:16:44Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Norsk pedagogisk tidsskrift. 2017, (2), 192-196. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2466771 | |
dc.description.abstract | Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ‘Demokrati og medborgerskap’, ‘Bærekraftig utvikling’ og ‘Folkehelse og livsmestring’. Vi vil i dette innhogget belyse hva vi tror kreves diskursivt for å gjennomføre en fagovergripende undervisning og videre foreslå hvordan norsk skole kan styrke et underbelyst fagovergripende perspektiv; ved å forene kunst og pedagogikk på en ny måte. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | nb_NO |
dc.title | Fagovergripende diskurs: en fremtid for kunstfagene i norsk skole | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | acceptedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 192-196 | nb_NO |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09 | |
dc.identifier.cristin | 1476598 | |
dc.description.localcode | © Universitetsforlaget. This is the authors' accepted manuscript to the article. This article is published under a 'Green Open Access' policy | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,35,0 | |
cristin.unitname | Institutt for kunst- og medievitenskap | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |