• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fagovergripende diskurs: en fremtid for kunstfagene i norsk skole

Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens
Journal article, Peer reviewed
Accepted version
Thumbnail
Åpne
Fagovergripende diskurs GODKJENT.docx (23.68Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2466771
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [744]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [26728]
Originalversjon
Norsk pedagogisk tidsskrift. 2017, (2), 192-196.   10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09
Sammendrag
Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ‘Demokrati og medborgerskap’, ‘Bærekraftig utvikling’ og ‘Folkehelse og livsmestring’. Vi vil i dette innhogget belyse hva vi tror kreves diskursivt for å gjennomføre en fagovergripende undervisning og videre foreslå hvordan norsk skole kan styrke et underbelyst fagovergripende perspektiv; ved å forene kunst og pedagogikk på en ny måte.
Utgiver
Universitetsforlaget
Tidsskrift
Norsk pedagogisk tidsskrift

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit