Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRasmussen, Bjørn K.
dc.contributor.authorGjærum, Rikke Gürgens
dc.date.accessioned2017-11-17T07:38:25Z
dc.date.available2017-11-17T07:38:25Z
dc.date.created2017-06-16T11:16:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2017, (2), 192-196.nb_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2466771
dc.description.abstractKunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ‘Demokrati og medborgerskap’, ‘Bærekraftig utvikling’ og ‘Folkehelse og livsmestring’. Vi vil i dette innhogget belyse hva vi tror kreves diskursivt for å gjennomføre en fagovergripende undervisning og videre foreslå hvordan norsk skole kan styrke et underbelyst fagovergripende perspektiv; ved å forene kunst og pedagogikk på en ny måte.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.titleFagovergripende diskurs: en fremtid for kunstfagene i norsk skolenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber192-196nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09
dc.identifier.cristin1476598
dc.description.localcode© Universitetsforlaget. This is the authors' accepted manuscript to the article. This article is published under a 'Green Open Access' policynb_NO
cristin.unitcode194,62,35,0
cristin.unitnameInstitutt for kunst- og medievitenskap
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel