• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Utvikling av veglenken E14 Stjørdal - Hegra. - Forenklet detaljplan.

Grindstuen, Roger
Master thesis
Thumbnail
View/Open
14133_FULLTEXT.pdf (6.693Mb)
14133_COVER.pdf (246.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2440385
Date
2016
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk [5150]
Abstract
Denne rapporten er skrevet som en del av masteroppgaven i den erfaringsbaserte masterstudiet i veg BA6904 ved NTNU.

Rapporten tar innledningsvis for seg en del bakgrunnsstoff for strekningen og oppsummerer utredningen som er utført tidligere, sammen med noe nytt stoff.

I kapittel 3 redegjøres det for hva som ligger til grunn av løsninger og valg for den forenklede detaljplanen som er utført som en del av oppgaven. Veglenken mellom Liggardsrunkjøringen (Stjørdal) og Hegra er utviklet som en H5 veg, med sekundærvegnett/g/s-veg kontinuerlig på nordsiden av strekningen og en lengre strekning på sørsiden av vegen. Det utpeker seg ikke så mange andre muligheter da det langs strekningen er mange avkjørsler og fylkesveger som avskjæres og må tilkobles enten E14 eller et lokalvegnett.

Kapittel 4 tar for seg selve prosjekteringen på detaljplannivå og drøfter og påpeker en del av de utfordringene som kan oppstå og som må håndteres. Kapittelet drøfter ulike kryssløsninger for sammenkobling av Fv29 og E14, samt nytt toplanskryss vest for tettstedet Hegra.

I siste del av oppgaven er det kort drøftet hvilke fordeler/ulemper bruk av 3D-modeller kan ha på ulike plannivå.

Som en del av oppgaven er det også utarbeidet en forenklet detaljplan. Denne er kun ment å vise hva slags areal en framtidig vei basert på de forutsetninger som er drøftet i rapporten vil beslaglegge. Det er utarbeidet enkle B-, C-, D-, E- og F-tegninger etter Statens vegvesen håndbok R700.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit