• Application of the Triple Layered Business Model Canvas -A case study of the maritime and marine industry- 

      Klymenko, Olena; Nerger, Allan James (Master thesis, 2018)
      The pressure for companies to be sustainable oriented has increased over the past decade. The Triple Layered Business Model Canvas suggested by Joyce and Paquin (2016) provides businesses with a tool to integrate sustainability ...
    • Attracting International Attention – A Case Study 

      Sæter, Andrea (Master thesis, 2018)
      This thesis investigates international marketing in a context where the organization does not have a physical presence in the target markets. Previous research and literature on the topic of international marketing has ...
    • Blockchain and Incumbent Manufacturing Value Chains Applicability and Adoption Use case: Ekornes, Norway 

      Loutfi, Ahmad Amine (Master thesis, 2018)
      Technology innovations are one of the most fundamental forces shaping today’s increasingly digitized economy. This study focuses on blockchain, as an instance of radically disruptive innovations, and its impact on incumbent ...
    • Determinants of customer satisfaction: a study of grocery stores in Norway 

      Ilyas, Anam (Master thesis, 2017)
      Purpose: In recent times, grocery stores (superstores) can be considered as one of the basic needs of every person. The main purpose of this study therefore, is to find out what factors effect customer satisfaction of ...
    • Elektronisk word-of-mouth markedsføring og dens påvirkning på restaurantavgjørelser 

      Førde, Elisabeth Berg; Kirkaune, Ronja Østerfeldt (Bachelor thesis, 2017)
      Tiden vi lever i nå blir ofte omtalt som informasjonsalderen. Det eksisterer overveldende mengder med informasjon, noe som gjør elektronisk word-of-mouth til en nødvendig tidsbesparer (Silverman 2001). Når det gjelder ...
    • Hva skal til for å gjøre hvitfisknæringen mer miljømessig bærekraftig i fremtiden? 

      Sølsnes, Robin Samuelsen; Råd, Marius Frandsen (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har vi fokusert på bærekraftig drift i hvitfisknæringen, nærmere bestemt den miljømessige delen av bærekraft. Problemstillingen vår lyder som følgende: Hva skal til for å gjøre hvitfisknæringen mer ...
    • I hvilken grad har Æ-appen og bestevenn-avtalen påvirket Rema 1000s omdømme? 

      Skodje, Stine Furnes; Synnes, Trine Emilie Yttri; Ytredal, Synne; Måseidvåg, Sandra (Bachelor thesis, 2018)
      Vi har valgt å se nærmere på dagligvarehandelen og Rema 1000. Vi ønsker å undersøke om der er en årsakssammenheng mellom Æ-appen og bestevenn-avtalen i forhold til Rema 1000s fallende omdømme. Ut i fra dette kom vi frem ...
    • Impact of Additive Manufacturing on Supply Chain Network Structure 

      Salman, Maryam; Mushtaq, Waqas (Master thesis, 2018)
      Purpose of this paper: To empirically ground the networked use of additive manufacturing. Research directs attention to the impact of additive manufacturing on network structure and the degree to which additive manufacturing ...
    • Impacts of language and cultural differences on service experience: A study of consumer hotel and restaurant experiences in Nepal 

      Chalise, Ananda Raj (Master thesis, 2018)
      There are several issues while communicating in languages other than the mother tongue. The impact of use of second language Nepali and its influence on the service experience in the trekking area especially in Annapurna ...
    • InNorvation SB - Innovasjonsprosjekt 

      Sæterøy, Vegard Strand; Hough, Endre Lorentz Fotland; Busæt, Mathias Brandal (Bachelor thesis, 2017)
      If you’ve ever seen a new, innovative product on a crowdfunding website, and wondered how long it will take for it to be completed or if it will meet your expectations, then you’re not alone. On most internet sites/outlets ...
    • Kundelojalitet 

      Haugen, Astri Marie Vik; Fagerli, Martine Kolsvik (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har problemstillingen: «hvordan påvirker lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen forbrukernes lojalitet til de respektive handelshusene» blitt analysert og drøftet. Distribusjonskjeden består av leddene ...
    • Kundelojalitet i Ekornes 

      Fure, Lill Therese Aurdal; Blomvik, Siri Ødegaard (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i markedsføring og ledelse ved NTNU i Ålesund, som tar for seg problemstillingen “Hva gjør Ekornes for å skape kundetilfredshet? ”Gir økt kundetilfredshet økt kundelojalitet?”. Dette har blitt ...
    • Pro Pelo SB med MeltWire 

      Myklebust, Rebekka Fjørtoft; Hermansen, Gaute; Håskjold, Marte Konstance Alvestad (Bachelor thesis, 2017)
      Did you know that plastic is one of the biggest environmental challenges we face? It is estimated that by 2050 the sea will contain more plastic than fish. In addition, about 29,500 tonnes of plastic waste are thrown ...
    • Sponsing på blogg 

      Hatleid, Janicke Strømskag; Monsen, Cathrine Bjerke; Ylving, Elisabeth Brox; Bugge, Helene Bølset (Bachelor thesis, 2017)
      Oppgavens tema kom vi frem til på grunn av vår interesse for utviklingen av bloggens bruksområde. Vi ville med dette se på hvordan sponsing kan ha innvirkning på bloggleserens opplevelse. Det er spennende å se hvordan ...
    • The Backsourcing Process – A case study 

      Slyngstad, Andrea Blindheim (Master thesis, 2017)
      This study examines the backsourcing process in detail. Previous research regarding backsourcing has mainly focused on the process before the decision to backsource has been made. Research regarding what happens after ...
    • The Path To Success Growth Strategy of ODIM ASA 

      Romestrand, Elise; Almli, Emilie Slotterøy (Master thesis, 2018)
      A clear and well-defined business strategy is a precondition for any company to be commercially successful. In this thesis, we analyze the strategic decisions made by the industrial company ODIM ASA, which undoubtedly ...
    • Using social media in brand building - the case of wonderland 

      Bregkou, Emmanouela (Master thesis, 2017)
      Purpose: The social media have changed more than the way we communicate, they are changing the traditional marketing perception regarding brand equity, brand trust and branding in general. The purpose of this study was to ...
    • Vurdering av budsjett som styringsverktøy for virksomheter 

      Stensøe, Alexandra Gabrielle; Giske, Lena Elise Paulsen (Bachelor thesis, 2017)
      Formålet med denne utredningen er å vurdere budsjettet som styringsverktøy. Over de siste tiårene har kritikken mot det tradisjonelle budsjettet økt, og som anklages for å være tid og kostnadskrevende, lite fleksibelt ...