• Hvordan kan XXL gjenvinne lønnsomhet? 

      Haanshuus, Jeppe Lande og Jåstad, Håvard (Bachelor thesis, 2019)
      Hensikten med denne oppgaven er å beskrive hvordan XXL kan gjenvinne lønnsomhet. Oppgaven er konfidensiell og skal ikke publiseres offentlig. For å beskrive hvordan XXL kan gjenvinne lønnsomhet var vi spesielt interessert ...
    • Hvordan påvirker chatbot ansatte i kundeservice i Nordea Ålesund? 

      Gundersen, Line; Svensli, Belinda Berg; Røssaak-Norvik, Sarah M. (Bachelor thesis, 2021)
      Bankbransjen benytter seg av stadig nye teknologiske utviklinger som blant annet kunstig intelligens for å optimalisere kundeservice. Programvaren chatbot bidrar i videreutviklingen av en digitalisert kundeservice, hvor ...
    • Hvordan påvirker en konjunkturdrevet endringsprosess motivasjonen i en organisasjon? 

      Ulvestad, Silje Cathrin Skarbø; Rønning, Sofie; Vegsundvåg, Maiken (Bachelor thesis, 2019)
      I denne oppgaven har vi valgt å skrive innenfor fagfeltet organisasjon og ledelse, med fokus på teorier om endring, kommunikasjon og motivasjon. Valget av problemstilling har vært en kombinasjon av interessen for dette ...
    • Hvordan påvirker parallellimport av eksklusive motemerker til dagligvarebransjen, high-end segmentet i motebransjen? 

      Ryste, Marius Tryggestad; Avseth, Håkon Engen (Bachelor thesis, 2020)
      Før vi startet arbeidet med denne bacheloroppgaven hadde vi et ønske om å belyse parallellimport for allmennheten. Til sammen har vi 10 års erfaring fra motebransjen hvor vi erfarte negative konsekvenser av parallellimport. ...
    • Hvordan påvirker plassering valg av spisested i Ålesund. 

      Rønnestad Hoffseide, Markus Andre; Nøringseth, Nikolai Arne; Strand, Håkon Lykkebø (Bachelor thesis, 2019)
      Dette er en bacheloroppgave som ser på hvordan plassering påvirker valg av spisested i Ålesund kommune. Mye av studien er basert på Kivela (1997 )og Feng Wang, Li Chen og Weike Pan (2016) sine funn. Problemstillingen vi ...
    • Hvordan tilpasser IKEA reklame til kultur? 

      Hauge, Tonje Rundtom; Holmeset, Julia Sophie Huldal; Hagen, Elina; Remøy, Renate (Bachelor thesis, 2018)
      Verden blir likere da globaliseringen øker deling, kommunikasjon og handel på tvers av landegrenser. Bedrifter blir større og internasjonale noe som gjør at man finner samme tilbud i flere land. Dermed virker verden likere ...
    • I hvilken grad har Æ-appen og bestevenn-avtalen påvirket Rema 1000s omdømme? 

      Skodje, Stine Furnes; Synnes, Trine Emilie Yttri; Ytredal, Synne; Måseidvåg, Sandra (Bachelor thesis, 2018)
      Vi har valgt å se nærmere på dagligvarehandelen og Rema 1000. Vi ønsker å undersøke om der er en årsakssammenheng mellom Æ-appen og bestevenn-avtalen i forhold til Rema 1000s fallende omdømme. Ut i fra dette kom vi frem ...
    • InNorvation SB - Innovasjonsprosjekt 

      Sæterøy, Vegard Strand; Hough, Endre Lorentz Fotland; Busæt, Mathias Brandal (Bachelor thesis, 2017)
      If you’ve ever seen a new, innovative product on a crowdfunding website, and wondered how long it will take for it to be completed or if it will meet your expectations, then you’re not alone. On most internet sites/outlets ...
    • Innovasjonsprosjekt - MMB-System SB 

      Bjørge, Kristoffer Flisnes; Moa, Daniel Knudsen; Melby, Erik Johan (Bachelor thesis, 2016)
      Har du noen ganger blitt frastjålet sykkelen din, eller vært redd for at den skal ikke skal stå der etter du har parkert den fra deg? Dette er et kjent problem for syklister i hele verden. Dette er en faktor som kan påvirke ...
    • International Expansion and Doing Business in China: A case study 

      Ervik, Joanna Bardelosa (Bachelor thesis, 2020)
      ABSTRACT Entering the Chinese market can be challenging, but it is difficult to ignore the opportunity that China offers. The main objective of this study is to investigate a Norwegian large-scale machinery and equipment ...
    • Kjedenes bruk av egne merkevarer, og konkurransen i den norske dagligvarebransjen. 

      Sandblåst, Henrik. (Bachelor thesis, 2021)
      Temaet for bacheloroppgaven er basert på de tre store handelshusene; Coop, NorgesGruppen og Reitangruppen. Og deres kjeder sin bruk av egne merkevarer (emv) i den norske dagligvarebransjen. Kjedenes store satsing på emv ...
    • Kriseledelse i UH-sektoren 

      Olsen, Alv Reinhart Weiberg Olsen (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgaven finner ved bruk av kvalitative intervjuer ut at endringene og rutinene ledelsen av institusjonen innførte som tiltak på pandemien, opplevdes i all hovedsak som gode og rasjonelle. Det kommer frem en god underliggende ...
    • Kultur på arbeidsplassen 

      Gjerde, Emma Helene; Høidahl, Kaja Amalie; Blankholm, Hanne A. (Bachelor thesis, 2019)
      Temaet i denne oppgaven ble vurdert og valgt på bakgrunn av alles interesse for kultur på arbeidsplassen. Dette fokusområdet ville vi knytte opp mot trivsel og ytelse blant ansatte. Det er i dagens samfunn viktig å ...
    • Kundelojalitet 

      Haugen, Astri Marie Vik; Fagerli, Martine Kolsvik (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har problemstillingen: «hvordan påvirker lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen forbrukernes lojalitet til de respektive handelshusene» blitt analysert og drøftet. Distribusjonskjeden består av leddene ...
    • Kundelojalitet gjennom egne merkevarer 

      Huse, Sebastian (Bachelor thesis, 2023)
      Temaet for oppgaven er rettet mot det norske dagligvaremarkedet og egne merkevarer. For denne bacheloroppgaven skal man forsøke å svare på problemstillingen ‘‘Hvordan kan bruken av egne merkevarer påvirke kundelojalitet?’’. ...
    • Kundelojalitet i Ekornes 

      Fure, Lill Therese Aurdal; Blomvik, Siri Ødegaard (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i markedsføring og ledelse ved NTNU i Ålesund, som tar for seg problemstillingen “Hva gjør Ekornes for å skape kundetilfredshet? ”Gir økt kundetilfredshet økt kundelojalitet?”. Dette har blitt ...
    • Lederskap og motivasjon i detaljhandelen 

      Stang, Elin-Marie Bigset (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven er å besvare problemstillingen: “På hvilke måter kan leders atferd og lederstil påvirke arbeidstakers motivasjon?”. Jeg ønsker altså å finne ut på hvilke måter leders atferd og lederstil kan ...
    • LobNobs Brand Equity og kundenes kjøpsintensjoner 3 rike vinnere og 5 millioner tapere. (Graver 2018) 

      Eikaas Solheim Aleksander (Bachelor thesis, 2021)
      Sammendrag Formålet med denne oppgaven avslører ikke bare effekten av merkevarekapitalen på merkevarepreferanser og kundenes kjøpsintensjoner, men viser også urovekkende funn og effekter av egne merkevarer som påvirker ...
    • Lojalitetsprogrammenes verdi sett fra et kundeperspektiv 

      Tran, Kimmy Thi; Myhre, Amanda Dalelv (Bachelor thesis, 2020)
      Formålet med denne oppgaven er å få dypere innsikt i lojalitetsprogrammer. Vi har undersøkt hva lojalitet kan bidra med i et kundeforhold, sett fra kundens perspektiv. I tillegg har vi avdekket hvilken betydning et slikt ...
    • Medarbeiderdrevet innovasjon i norsk oppdrettsnæring 

      Gullhaug, Malin; Hagset, Mathias; Kristensen, Ole-Morten (Bachelor thesis, 2022)
      Hensikten med denne studien er å undersøke hvordan medarbeiderdrevet innovasjon (MDI) påvirker ansattes prestasjoner, jobbtilfredshet og sykefravær. Videre ønsker gruppen også å finne ut hvordan bedrifter i den norske ...