Now showing items 61-80 of 84

    • Merkebevissthet og Merkekjennskap - Sentrale temaer for forbrukernes valgprosess 

      Wiik, Guro; Ellefsen, Thea Liavaag; Resnes, Kristian Tron Stafseth; Øvreseth, Malin Victoria Bomvoll (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgavens hovedfokus ble valgt med bakgrunn i Sibelias egne bekymringer rundt deres synlighet i markedet og forbrukernes kjennskap til deres merke og merkevare. Temaer som merkebevissthet, merkeverdi og merkekjennskap står ...
    • Merkevarebygging gjennom sosiale medier 

      Fredriksen, Vilde Nagel; Olafsen, Preben Finnøy (Bachelor thesis, 2021)
      Bacheloroppgaven tar utgangspunkt i å bygge opp en merkevare på sosiale medier basert på assosiasjoner. Bakgrunnen for valg av tema er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Ålesund sentrum ...
    • Merkevarebygging og sosiale medier- casestudie 

      Melsbø Rotvik, Marie-Kasbara (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven har som hensikt å kartlegge hvilken rolle sosiale medier spiller for merkevarebyggingen til bedrifter. Sosiale medier er i stadig utvikling, og benyttes både privat og i jobbsammenheng. I tillegg har ...
    • Merkevaren TAFJORD - Merkebevissthet for neste generasjons forbrukere 

      Adolfsen, Ulrik; Nilsen, Marius (Bachelor thesis, 2022)
      I denne bacheloroppgaven ønsker vi å utforske problemstillingen “Hvordan kan TAFJORD skape merkebevissthet til unge i alderen 18-25?”. For å skape et fundament både teoretisk og metodisk har vi opprettet 4 forskningsspørsmål ...
    • Mersalg i fysiske butikker og nettbutikker 

      Lundbø, Helene; Berge, Maria Bigset (Bachelor thesis, 2016)
      Hensikten med denne oppgaven var å finne ut om en selger i en fysisk butikk kan påvirke til større og flere salg i forhold til en nettbutikk. Hos en fysisk butikk har vi en fysisk selger som viser kunden ulike produkter ...
    • Moderating factors of the country image effect on product evaluation 

      Strandos, Sandra; Løken, Malin (Bachelor thesis, 2015)
      Objective: In this study, our objective is investigate how product involvement and product familiarity moderate the effect of country image on product evaluation, as well as if and how a positive or a negative country image ...
    • Nespresso 

      Pedersen, Ina Valdal; Moen, Maria Alejandra (Bachelor thesis, 2016)
      Hensikten med denne oppgaven er å se hvilken utfordringer Nespresso vil møte på veien fra e-handel og til utviklingen av flere distribusjonskanaler. Vi synes det ville være interessant å se nærmere på hvilke alternativer ...
    • Norsk laks i Singapore 

      Remø, Kristoffer Laurits Urke; Bellen, Stian Sylte; Knutsen, Sindre (Bachelor thesis, 2015)
      Et dagsaktuelt tema i Norge er hva vi skal leve av etter oljen tar slutt, og hvilke andre verdier nasjonen innehar. I denne sammenheng baserer oppgaven seg på en av Norges sterkeste merkevarer – nemlig laksen, også kjent ...
    • Påvirkningen av fusjoner og oppkjøp på organisasjonskultur 

      Lillerovde, Asgeir"; "Hide, Markus"; "Sæter, Kjell (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med denne studien har vært å studere hvordan organisasjonsendringer har påvirket organisasjonskulturen i et norsk selskap og hvordan de ansatte har opplevd prosessen rundt et oppkjøp og en fusjon. Basert på dette ...
    • Pengespill og merkeverdi 

      Strand, Peder; Roness, Torgeir Bardal; Høiberg, Sondre Snøve (Bachelor thesis, 2019)
      Pengespillmarkedet i Norge er stadig et diskusjonstema i norsk politikk. Selv om utenlandske spillselskap ikke har lisens for å drive i Norge, er fortsatt store deler av tv-reklamer på tv for spillselskaper. Forslag om ...
    • Persuasiveness of advertisements 

      Dalsplass, Petter; Eidem, Håvar Overvik (Bachelor thesis, 2023)
      Hovedformålet med bacheloroppgaven er å finne ut hvordan enkelte følelser påvirker overtalelsesevne i reklamer, og hvordan disse følelsene påvirker forbrukernes kjøpsintensjoner for å kjøpe produktet, samt å dele reklame ...
    • Predicting the call date of callable bonds using machine learning algorithms in Python 

      Grønhaug, Daniel.; Gjesdal, Christian. (Bachelor thesis, 2022)
      Hvordan utstedere av obligasjoner med kjøpsopsjoner velger å utøve sin kjøpsrett påvirker prisingen av utstederens obligasjoner med kjøpsopsjoner. Dersom du vet om og når disse opsjonene blir utøvd, kan du potensielt høste ...
    • Pro Pelo SB med MeltWire 

      Myklebust, Rebekka Fjørtoft; Hermansen, Gaute; Håskjold, Marte Konstance Alvestad (Bachelor thesis, 2017)
      Did you know that plastic is one of the biggest environmental challenges we face? It is estimated that by 2050 the sea will contain more plastic than fish. In addition, about 29,500 tonnes of plastic waste are thrown ...
    • Ringvirkninger av økt markedsføring og merkevarebygging 

      Hagen, Kristoffer.; Tangen, Håkon.; Johnsen, Jarand. (Bachelor thesis, 2021)
      Mange studenter anser praktisk arbeidserfaring som gunstig før de tar steget inn i arbeidslivet. En søker med praktisk arbeidserfaring innen gitt sektor vil for de fleste arbeidsgivere fremstå som mer interessant, kontra ...
    • Sponsing på blogg 

      Hatleid, Janicke Strømskag; Monsen, Cathrine Bjerke; Ylving, Elisabeth Brox; Bugge, Helene Bølset (Bachelor thesis, 2017)
      Oppgavens tema kom vi frem til på grunn av vår interesse for utviklingen av bloggens bruksområde. Vi ville med dette se på hvordan sponsing kan ha innvirkning på bloggleserens opplevelse. Det er spennende å se hvordan ...
    • The benefits of consumer-brand awareness 

      Abelseth, Eirin (Bachelor thesis, 2021)
      Heniskten med denne oppgaven var å identifisere fordelane og grunner til at en en merkevareiger burde fokusere å øke den observerte veriden av deres merkevarer. Undersøkelses metodene var gjort ved å undersøke eksisterende ...
    • The importance of brand awareness in a marketing perspective 

      Strømsnes, Linn; Görög, Kristof; Sørli, Line (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven ser nærmere på sosiale medier som et merkevarekjennskap-bygning verktøy og bruker en lokal bedrift på Sunnmøre, kalt Sibelia, som et praktisk eksempel. Denne oppgaven fordyper seg i temaet markedsføring, ...
    • Tjenende ledelse, arbeidsengasjement og proaktiv kundeservice ytelse: Moderator effekten av tjeneste klima 

      Nes, Michelle; Nygård, Synne Hansen; Cmielova, Simona (Bachelor thesis, 2023)
      Problemstilling: Hvordan, og under hvilke forhold påvirker tjenende ledelse de ansattes proaktiv kundeservice ytelse? Formål: Hensikten med denne oppgaven er todelt: For det første for å undersøke det individuelle forholdet ...
    • Transformasjons- og transaksjonsledelse for instituttledere ved NTNU Ålesund 

      Hedenstad, Astrid; Sollien, Vilde Christine (Bachelor thesis, 2019)
      Denne oppgaven er konfidensiell. En organisasjon sin omstillingsevne innen dynamiske omgivelser er viktig, da endringshastigheten i det norske markedet er økende (Carlin, 2015). Derfor er det en rekke foreliggende ...
    • Valg av lokasjon i landbasert oppdrett 

      Gjerde, Martin Ove; Bjelland, William Berge (Bachelor thesis, 2022)
      Landbasert oppdrett vil være en ny måte å drive oppdrett på som er bedre egnet grunnet kontroll på de ytre faktorene. Det vil kutte store kostnader i form av avlusing, rømming og sykdom og de klarer derfor å konkurrere på ...