• 3D-grafikk til programmet Match for TVNorge 

      Frugård, Stein Erik; Nag, Øystein Leiknes; Johansen, Ellen (Bachelor thesis, 2004)
      Prosjektet går i hovedsak ut på å lage et norgeskart i 3D, en vignett, studioplanlegging og grafi sk profi l til programmet Match for TVNorge. Norgeskartet skal klargjøres for oppkobling mot posisjoneringssystemet til Telenor.
    • Informasjonsfilm til medieprodusenter 

      Bergman, Regina; Gaustad, Mette Hovdahl (Bachelor thesis, 2016-08-23)
      Oppgaven er delt i to deler, i del en gjorde vi en kort undersøkelse av mediebransjen i dag og hvordan den kan se ut i framtiden med tanke på jobb for unge medieprodusenter. Vi har utført dybdeintervju som setter lys på ...
    • Innholdsmarkedsføring for Laftekompaniet AS 

      Opåsen, Linda Wang; Hammerås, Katarina (Bachelor thesis, 2018)
      Denne rapporten bygger på et ønske fra hytteleverandøren Laftekompaniet om å øke sin digitale tilstedeværelse, for å styrke egen merkevare. Oppgaven tar for seg innholdsmarkedsføring som en ny måte for bedriften å nå ut ...
    • Markedsutvikling: digitaltrykk 

      Sæther, Jan Olav; Jahr, Trond Haslev (Bachelor thesis, 2007)
      NORSK: Prosjektet har som mål å kartlegge markedsutviklingen til digitaltrykk frem til i dag, og de neste 3-5 årene. Prosjektet er gjennomført i samarbeid med Joker Grafisk som oppdragsgiver siden de nylig har investert ...
    • Mobil TV: kartlegging av muligheter 

      Lom, Sindre Oksholm; Kvamme, Ole André; Lampe, Christine (Bachelor thesis, 2007)
      NORSK: Hovedprosjektets oppdragsgiver, Innovation Studios Norway, er en bedrift som tenker fremtidsrettet og er opptatt av hva teknologien kan bidra til av opplevelser. Mobil-TV er i dag en forholdsvis ny mobiltjenest ...
    • Praktisk medieutdanning: muligheter og utfordringer i samarbeid mellom student, høgskole og eksterne parter 

      Pettersen, Linn Amalie T. (Bachelor thesis, 2013)
      NORSK: Det kan være krevende å etablere et grunnlag for samarbeid mellom skole og eksterne fordi aktørene ikke bestandig kjenner hverandre i form av behov, muligheter og utfordringer, og på grunn av eksterne rammebetingelser. ...
    • Reklamefilm for Gjøvik Olympiske Fjellhall 

      Solbakken, Tor Sellevold; Odlo, Sondre (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har laget en reklamefilm som promoterer tre aktiviteter hos Gjøvik Olympiske Fjellhall. Denne oppgaven tar for seg forskning vi gjorde for å finne ut hvordan vi skulle produsere en reklamefilm rettet mot målgruppen ...
    • ”Student”: konsept for ny stoffkategori 

      Moland, Mathias Johnsen (Bachelor thesis, 2013)
      NORSK: Avisbransjens største utfordring i dag er hvordan de skal nå ut til de unge leserne. Den digitale utviklingen bransjen har vært igjennom de to siste tiårene har også endret publikums medievaner. Færre leser nyheter ...
    • Synliggjøring av tre norske kommuner i sosiale medier 

      Østhaug, Maren; Hansen, Una Odilie Tombre Hansen (Bachelor thesis, 2016-08-23)
      Denne rapporten bygger på et ønske fra Østre Toten kommune om å øke synligheten til kommunen gjennom sosiale medier og på denne måten styrke omdømme. Underveis ble både Gjøvik og Larvik kommune med i datainnsamlingen i ...
    • Video i Amedias lokale mediehus 

      Andersen, Espen; Wicklund, Wilhelm Thon (Bachelor thesis, 2015)
      NORSK: Denne oppgaven er utviklet i samarbeid med Amedia Utvikling og omhandler lokale mediehus og bruken av levende bilder i lokal nettavis. Lokale mediehus er i en overgangsfase hvor fokuset ikke lenger kun er på papir, ...