Innholdsmarkedsføring for Laftekompaniet AS
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2561888Utgivelsesdato
2018Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1219]
Sammendrag
Denne rapporten bygger på et ønske fra hytteleverandøren Laftekompaniet om å øke sin digitale tilstedeværelse, for å styrke egen merkevare. Oppgaven tar for seg innholdsmarkedsføring som en ny måte for bedriften å nå ut til målgruppen på. For å samle informasjon og innsikt har det blitt benyttet intervju og prototyping som metode. Dette har ført til personasutvikling, og har gitt utgangspunkt for innholdsproduksjon i form av fire bloggartikler. Videre testes innholdet i en kampanje i sosiale medier. Kampanjens resultater presenteres, diskuteres og gir grunnlag for en videre strategiimplementering for Laftekompaniet. This bachelor thesis is based on a request from Laftekompaniet to increase their digital visibility, for the purpose of brand building. The thesis introduces content marketing as a new way for the company to reach their audience. Prototyping of a blog-platform containing four articles, interviews and the development of personas are the research methods used. In addition, a campaign was created to spread content across social media, for the purpose of increasing the company’s digital presence. Results from the campaign are presented and discussed before a conclusion is made. Furthermore, the effects achieved in this project provide a basis for future implementation of a Content Marketing Strategy for Laftekompaniet.