Blar i Institutt for design på forfatter "Barland, Jens"
-
Bransjerelaterte læringsaktiviteter i medie- og designfag - Praksis og involvering med arbeidslivet scorer høyt hos studentene
Stafseng, Terje; Barland, Jens (Peer reviewed; Journal article, 2021)Samarbeidet mellom høyere utdanning og arbeidslivet er blitt vektlagt sterkere de senere årene. Både NOKUT og Kunnskapsdepartementet prioriterer utvikling av slikt samarbeid på ulike nivåer. Dette er synlig gjennom meldinger ... -
Inbound Marketing-strategi for LESS AS
Løvf, Sara Elisabeth (Bachelor thesis, 2018)Denne rapporten tar leseren gjennom et bachelorprosjekt som ble gjennomført våren 2018 innenfor studieretningen Medieledelse på NTNU i Gjøvik. Prosjektet er basert på oppdragsgiver LESS (Light Emergency Stretcher Systems) ... -
Innholdsmarkedsføring for Laftekompaniet AS
Opåsen, Linda Wang; Hammerås, Katarina (Bachelor thesis, 2018)Denne rapporten bygger på et ønske fra hytteleverandøren Laftekompaniet om å øke sin digitale tilstedeværelse, for å styrke egen merkevare. Oppgaven tar for seg innholdsmarkedsføring som en ny måte for bedriften å nå ut ... -
Innovation for New Revenue Streams from Digital Readers: The Case of VG+
Barland, Jens (Journal article; Peer reviewed, 2015)This case study of VG+, the platform for paid digital content published by the Norwegian media outlet VG,reports a process of innovation for new revenue streams in the digital news market. As is typical of suchmedia ... -
Innovation of new revenue streams in digital media : journalism as customer relationship
Barland, Jens (Journal article; Peer reviewed, 2013)Recent digital transformations of the media landscape have altered media economics. Media outlets are experiencing a decline in newspaper circulation and are struggling to develop new revenue streams within digital media. ... -
Nettside med medieinnhold for Eira
Lange, Malene Hjertvik; Tollaksvik, Mia (Bachelor thesis, 2017)Problemstillingen for dette bachelorprosjektet er: -
Nyheter for ungdom
Lindeløff, Jeanette; Røsåsen, Anne; Thøring, Kristin (Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven er gitt av Aller Media AS om hvordan få ungdom til å lese mer nyheter. Aller Media har noe vanskeligheter med å nå målgruppen 12–18 år, derfor ønsket de å lage denne oppgaven slik at vi kunne løse denne ... -
Redaktøren - toppleder eller reportasjeleder?
Barland, Jens (Research report, 2019)Situasjonen i mediebransjen setter redaktørene i et spenn. De leder mediebedrifter som i årevis har stått i store omstillinger og hvor utfordringene fortsatt er uoversiktlige. Det handler om økonomi, inntekter og hvordan ... -
Søkemotorannonsering for Den Norske Turistforening
Hartz, Helle Formo; Mikalsen, Hilde (Bachelor thesis, 2017)Denne rapporten bygger på et ønske fra Den Norske Turistforening om å utvikle kommunikasjonen i digitale medier. Prosjektet introduserer Den Norske Turistforening for søkemotorannonsering som et nytt ledd i deres markedsføring. ...