Show simple item record

dc.contributor.advisorHøidalen, Hans Kristian
dc.contributor.authorOlsen, Bjørn Ivar
dc.date.accessioned2015-12-17T08:02:06Z
dc.date.available2015-12-17T08:02:06Z
dc.date.created2015-05-15
dc.date.issued2015
dc.identifierntnudaim:12338
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2368072
dc.description.abstractMålet med denne oppgaven er å evaluere og komme fram til en verdi for maksimal tillat strøm for tog uten strømbegrensning som kan brukes i EUs sentrale register for infrastruktur (RINF). Dette skal være i samsvar med krav stilt i Teknisk spesifikasjon for samtrafikk evne relatert til delsystemet energi. Resultater spriker i verdi avhengig av hvilen type kontaktledningsystem Jernbaneverkets infrastruktur er utbygget med. Variasjonen her er stor siden de eldste kontaktledningsystemene er bygget ca. 1940 og de nyeste har blitt satt i drift fra ca. 2009 og fram til i dag.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.subjectErfaringsbasert masterprogram i veg og jernbane, Jernbane
dc.titleDynamisk styring av maksimal tillat strøm for tog
dc.typeMaster thesis
dc.source.pagenumber79


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record