Dynamisk styring av maksimal tillat strøm for tog
dc.contributor.advisor | Høidalen, Hans Kristian | |
dc.contributor.author | Olsen, Bjørn Ivar | |
dc.date.accessioned | 2015-12-17T08:02:06Z | |
dc.date.available | 2015-12-17T08:02:06Z | |
dc.date.created | 2015-05-15 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier | ntnudaim:12338 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2368072 | |
dc.description.abstract | Målet med denne oppgaven er å evaluere og komme fram til en verdi for maksimal tillat strøm for tog uten strømbegrensning som kan brukes i EUs sentrale register for infrastruktur (RINF). Dette skal være i samsvar med krav stilt i Teknisk spesifikasjon for samtrafikk evne relatert til delsystemet energi. Resultater spriker i verdi avhengig av hvilen type kontaktledningsystem Jernbaneverkets infrastruktur er utbygget med. Variasjonen her er stor siden de eldste kontaktledningsystemene er bygget ca. 1940 og de nyeste har blitt satt i drift fra ca. 2009 og fram til i dag. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.subject | Erfaringsbasert masterprogram i veg og jernbane, Jernbane | |
dc.title | Dynamisk styring av maksimal tillat strøm for tog | |
dc.type | Master thesis | |
dc.source.pagenumber | 79 |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Institutt for elkraftteknikk [2503]