Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHøidalen, Hans Kristian
dc.contributor.authorOlsen, Bjørn Ivar
dc.date.accessioned2015-12-17T08:02:06Z
dc.date.available2015-12-17T08:02:06Z
dc.date.created2015-05-15
dc.date.issued2015
dc.identifierntnudaim:12338
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2368072
dc.description.abstractMålet med denne oppgaven er å evaluere og komme fram til en verdi for maksimal tillat strøm for tog uten strømbegrensning som kan brukes i EUs sentrale register for infrastruktur (RINF). Dette skal være i samsvar med krav stilt i Teknisk spesifikasjon for samtrafikk evne relatert til delsystemet energi. Resultater spriker i verdi avhengig av hvilen type kontaktledningsystem Jernbaneverkets infrastruktur er utbygget med. Variasjonen her er stor siden de eldste kontaktledningsystemene er bygget ca. 1940 og de nyeste har blitt satt i drift fra ca. 2009 og fram til i dag.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.subjectErfaringsbasert masterprogram i veg og jernbane, Jernbane
dc.titleDynamisk styring av maksimal tillat strøm for tog
dc.typeMaster thesis
dc.source.pagenumber79


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel