• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan lede prosjekter for å nå kundens strategiske mål

Lindbach, Halvor
Master thesis
Åpne
742881_FULLTEXT01.pdf (Låst)
742881_COVER01.pdf (Låst)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/233020
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk [2850]
Sammendrag
Byggindustrien spiller en viktig rolle i vårt samfunn, og utvikling av infrastruktur. På tross av økt prosjektaktivitet, så rapporterer litteraturen om en lav suksessrate i byggeprosjekter. Det at flere prosjekter ikke leverer den ønskede effekten kan ha en sammenheng med et stort fokus på operasjonell effektivitet. Det kan også skyldes manglende vilje eller kompetanse til å sette seg inn i hva kundens behov egentlig er. Ved hjelp av intervjuer avdekkes bakgrunnen for initieringen av et nytt kulturhus i Stjørdal. Prosjektleder, kunde og entreprenør svarer på hvordan prosjektet blir fulgt opp for å sikre at kundens ønsker og behov blir ivaretatt. Svarene fra intervjuene blir deretter vurdert opp mot eksisterende teori om strategisk planlegging og suksessfaktorer og suksesskriterier i prosjekter.
Utgiver
Institutt for bygg, anlegg og transport

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit