Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKlakegg, Ole Jonnynb_NO
dc.contributor.advisorHjelmbrekke, Hallgrimnb_NO
dc.contributor.advisorLædre, Olanb_NO
dc.contributor.authorLindbach, Halvornb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T11:33:39Z
dc.date.available2014-12-19T11:33:39Z
dc.date.created2014-09-02nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier742881nb_NO
dc.identifierntnudaim:11373nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/233020
dc.description.abstractByggindustrien spiller en viktig rolle i vårt samfunn, og utvikling av infrastruktur. På tross av økt prosjektaktivitet, så rapporterer litteraturen om en lav suksessrate i byggeprosjekter. Det at flere prosjekter ikke leverer den ønskede effekten kan ha en sammenheng med et stort fokus på operasjonell effektivitet. Det kan også skyldes manglende vilje eller kompetanse til å sette seg inn i hva kundens behov egentlig er. Ved hjelp av intervjuer avdekkes bakgrunnen for initieringen av et nytt kulturhus i Stjørdal. Prosjektleder, kunde og entreprenør svarer på hvordan prosjektet blir fulgt opp for å sikre at kundens ønsker og behov blir ivaretatt. Svarene fra intervjuene blir deretter vurdert opp mot eksisterende teori om strategisk planlegging og suksessfaktorer og suksesskriterier i prosjekter.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for bygg, anlegg og transportnb_NO
dc.titleHvordan lede prosjekter for å nå kundens strategiske målnb_NO
dc.title.alternativeHow to Manage Projects to Achieve the Client's Strategic Goalsnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber95nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for bygg, anlegg og transportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel