Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "motivasjon"
Viser treff 1-8 av 8
-
De må føle seg savnet når de ikke har møtt opp på skolen : en kvalitativ studie om læreres tanker om årsaker og tiltak i møte med frafallsproblematikken
(Master thesis, 2016)Denne masteravhandlingen tar et dypdykk inn i frafallsproblematikken vi ser i dagens skole. Imsdal VGS er studiens forskningsskole, og er en skole med svært høy gjennomføringsprosent. Skolen har både yrkesfag og ... -
«Jeg gruer meg til gymtimene hver eneste uke»: En kvalitativ studie av jenter på 10. klassetrinn som ikke ønsker å delta i kroppsøvingstimene
(Master thesis, 2013)I denne studien er det fokus på jenters fravær i kroppsøvingsfaget på ungdomsskolen. Målet med studien er å belyse hvorfor noen jenter ikke ønsker å delta i kroppsøving, til tross for at deres fysiske forutsetninger for å ... -
"Kollegaene mine er grunnen til at jeg gleder meg til å dra på jobben hver dag" - En fenomonologisk studie av hvordan kollegastøtte påvirker trivsel og engasjement
(Master thesis, 2014)Jeg har i denne oppgaven sett på hvordan kollegaer opplever at de gir hverandre motivasjon. Mitt utgangspunkt var problemstillingen: "Hvordan opplever medarbeidere at kollegastøtte påvirker trivsel og engasjement på ... -
Opplevelse av motivasjon og sosial støtte i knutepunktskolene: En kvantitativ studie av motivasjon og sosial støtte med hensyn til gjennomføring av videregående opplæring for hørselshemmede elever
(Master thesis, 2011)Formålet med undersøkelsen: Når det gjelder gjennomføring og bortvalg i videregående opplæring kan det på den ene siden være en positiv prosess hvor elevene oppfatter skolen som et godt sted å være og som videre fører til ... -
Selvoppfatning og motivasjon hos elever med lærevansker : en kvalitativ intervjustudie av ungdomsskoleelevers opplevelse av å motta undervisning på en liten gruppe sammenlignet med å motta undervisning i klassen
(Master thesis, 2016)Tema og bakgrunn Denne studien handler om å belyse hvordan elever opplever å motta støtte i en mindre gruppe sammenlignet med å motta undervisning i samlet klasse, og hvordan dette er med på å påvirke elevenes selvoppfatning ... -
“Vi gjør det for oss!”: En fenomenologisk studie av fem personers opplevelse av å være i parterapi
(Master thesis, 2013)The purpose of this master thesis has been to attain a greater understanding on how an individual experiences being part of couple’s therapy. The empirical research is based on a phenomenological approach and interviewing ...