Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Subject "SOCIAL SCIENCES: Social sciences: Education"
Now showing items 1-5 of 5
-
Barns og unges vennskap: Empiri- og teorigjennomgang, en kvantitativ og kvalitativstudie av barns oppfatninger og presentasjoner av sosiale relasjoner til jevnaldre[n]de og voksne i forhold til noen sentrale mål på psykososial tilpasning
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:29, Doctoral thesis, 2006)Denne avhandlingen belyser noen av de viktigste sosiale relasjoner for barn og unge med spesiell vektlegging av vennskap. Dette er gjort via en omfattende empirioversikt og teoretiske perspektiver og deretter egen empiri. ... -
Er opplæring et godt sikkerhetstiltak?: Forebygging av risiko og ulykker gjennom opplæring av trafikantene
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:149, Doctoral thesis, 2005)The thesis has basis in the question some have to the usefulness of education in traffic safety prevention. The eighties were dominated by optimism concerning safety education, which was followed by pessimism in the ... -
Etiske perspektiver på læreres og førskolelæreres pedagogiske erfaringer: En etnografis studie i lys av John Deweys flosofi
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181, Doctoral thesis, 2008) -
Møtets etikk og estetikk - betraktninger om et alternativt lærerideal
(Doctoral thesis, 2002)Foreliggende avhandling er et resultat av ulike påvirkningsimpulser. Dels er det et sluttpunkt for to utviklingsprosjekt i tilknytning til lærerutdanninga. Disse vil bli presentert i kapittel 2. Imidlertid er bakgrunnen ...