Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 81-100 av 2501
-
Augmented Reality som et pedagogisk verktøy
(Master thesis, 2020)Høsten 2020 tas de nye læreplanene i bruk. Disse vektlegger å utdanne barn til å blant annet ha evne til refleksjon, og være utforskende og kreative. Augmented Reality (AR) er en teknologi som kan være nyttig til nettopp ... -
Autentisitet i den profesjonelle hjelperelasjonen: En Q-metodolgisk studie av læreres og helsepersonells subjektive opplevelse av å inkludere egne følelser i møte med den andre
(Master thesis, 2012)This master´s thesis regards authenticity in the professional helping relation among teachers at upper secondary level and health care workers. Through the Q- method I have aimed to investigate these occupational ... -
Autentisk tilstedeværelse i familieterapi: En fenomenologisk studie av hvordan familieterapeuter opplever autentisk tilstedeværelse i møtet med sine klienter
(Master thesis, 2011)Formålet med denne masteravhandlingen har vært å se på hvordan familieterapeuter opplever det å være autentisk tilstede med sine klienter. For å undersøke deres erfaringer baserte jeg meg på en fenomenologisk forskningstilnærming ... -
Authenticity at the Workplace - A phenomenological study of how people experience authenticity and its relational consequences at work
(Master thesis, 2019)Hovedmålet med denne studien er å vise hvordan folk opplever autentisitet og deres relasjonelle konsekvenser på jobben. Ved å utføre fenomenologisk forskning og bruk av IPA (Interpretative phenomenological analysis) som ... -
"Av kaos danser stjerner": Et foucaultiansk bidrag til filosofisk rådgivning
(Master thesis, 2011) -
«Av og til tror jeg det er lurt å gå hjem å tenke seg om, før man begynner å ta tak i ting» : En kvalitativ studie om refleksjoner ledere gjør seg om den vanskelige samtalen
(Master thesis, 2014)Formålet med masterstudien var å belyse lederes refleksjoner omkring den «vanskelige» samtalen. Dette ble utforsket gjennom problemstillingen Hvilke refleksjoner ledere gjør seg om den vanskelige samtalen? Syv ledere med ... -
Avbrudd i videregående opplæring Hva sier forskning om hvilke faktorer som bidrar til at ungdommer avbryter videregående opplæring?
(Master thesis, 2021)Denne studien omhandler det komplekse og sammensatte temaet avbrudd i videregående opplæring, et tema som stadig er på dagsorden og som ofte er en prioriteringssak i forbindelse med kunnskaps- og utdanningsfeltet. Siden ... -
Awareness Based Coaching - a tool for leadership development: A qualitative study of how awareness based coaching can lead to personal and professional development amongst leaders
(Master thesis, 2012)Our world is growing increasingly complex, creating new challenges for leadership. Hence there is a need for leadership development to meet the larger society needs. Coaching is a well-known tool used to support leaders ... -
Awareness based technologies for leadership development: utilising Immunity to Change coaching
(Peer reviewed; Journal article, 2015)This article presents a study of the use of Immunity to Change (ITC) coaching in an integrated leadership development programme as an example of awareness based leadership development technology. Constructivist developmental ... -
Away – between – towards: A study of counselling students’ development and experience of cognitive dissonance
(Master thesis, 2013)The Master of Science in Counselling prepares and supports the students while developing towards becoming congruent counsellors. The aim of this study was not directly related to investigating whether the students felt ... -
''Å finne veien med hver enkelt utøver'' : en kvalitativ studie som omhandler tre topptrenere og deres opplevelser knyttet til det relasjonelle arbeidet med å fremme topprestasjoner
(Master thesis, 2016)Formålet med denne studien var å undersøke hva tre norske topptrenere opplever som betydningsfullt i det relasjonelle arbeidet med å fremme topprestasjonen, og hva de opplever som nødvendig for å mestre dette arbeidet. ... -
«Å gjøre noe sammen vi ikke kunne gjort alene»: Rask psykisk helsehjelp som et interkommunalt psykisk helsetjenestetilbud
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Kommunestørrelse har betydning for hvilke psykisk helsetjenester som er tilgjengelige for befolkningen, og det er få kommuner som samarbeider om psykisk helsetjenester for personer med lettere og moderate psykiske vansker. ... -
"Å se det usynlige": En fenomenologisk studie om hva skolen kan gjøre for å legge merke til barn av rusavhengige
(Master thesis, 2012)Barn av rusavhengige har vært et område få har valgt å fokusere på. Etter hvert som barn av rusmsibrukere har blitt voksne, har noen valgt å fortelle om hvordan det var å leve med en mor eller far i en slik familie. Av den ... -
«Å sette de riktige folkene på den riktige plassen»: En kvalitativ studie av opplevelsene til ufaglærte assistenter i spesialundervisningen.
(Master thesis, 2023)Tittel: «Å sette de riktige folkene på den riktige plassen»: En kvalitativ studie av opplevelsene til ufaglærte assistenter i spesialundervisningen. Bakgrunn: Forskning viser hvordan assistenter i skolen blir satt til ... -
''Å støtte kriserammede på veien gjennom krisen'' - En kvalitativ studie om fagpersoners erfaringer med å bruke psykologisk debriefing i krisearbeid
(Master thesis, 2017)Ulike hendelser som plutselige ulykker, alvorlig sykdom, voldserfaring, voldtekt, katastrofe, terror, politisk forfølgelse eller krig kan utløse kriser eller traumer hos menneskene som rammes. Psykologisk debriefing er en ... -
«Å ta steget videre» - En kvalitativ studie om hvilke læringsmuligheter som kan komme til uttrykk i kommenterede egenkjøring i trafikklærerutdanningen
(Master thesis, 2018)Problemstillingen for denne kvalitative studie er hvilke læringsmuligheter som kommer til uttrykk i metoden kommenterende egenkjøring i trafikklærerutdanningen. Analysen viser 16 ulike læringsmuligheter for metoden ... -
''Å våge å være'' - Psykisk helse hos barn som opplever sosial engstelse og angst - en fokusgruppestudie blant lærere på barnetrinnet
(Master thesis, 2017)En økende oppmerksomhet på psykisk helse har gjort området til et ansvar for hele samfunnet. En god psykisk helse er grunnleggende for et hvert menneske - avgjørende for velvære og livskvalitet. Psykiske helseplager er ... -
''Å vite at du er på vei'' - En kvalitativ studie om mestringskurs, selvoppfatning og mestring av sosiale utfordringer
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven ser nærmere på sammenhengen mellom sosiale utfordringer og selvoppfatning, og hvordan man kan fremme utvikling på disse to områdene. Oppgaven tar utgangspunkt i fire av mestringskursene studentsamskipnaden ... -
”Å være forberedt på så mange ting…”: En kvalitativ studie om utfordringer i ICDP – foreldreveiledning og veileders kompetanse for å skape kvalitet
(Master thesis, 2013)In this thesis I wanted to gain more understanding about how parents and advisors experiences parental guidance. The subject is relevant for increasing the parents’ competency in interaction with children, in line with ...