Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 9021-9040 av 14797
-
Mot slutten av en bachelor - En Q-metodologisk studie av hvordan studenter opplever seg selv og sine karrieremuligheter mot slutten av en bachelorgrad
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg undersøkt hvordan studenter ved humanistiske og samfunnsfaglige disiplinstudier opplever seg selv og sine karrieremuligheter mot slutten av en bachelorgrad. Studien er gjennomført ved hjelp av ... -
Mot til å se: en kvalitativ studie av barns reaksjoner på traumatiske hendelser og hvordan man kan hjelpe som pedagog
(Master thesis, 2015)Hensikten med denne studien har vært å undersøke hva slags kunnskap mennesker som jobber med hjernen, barn og traumer, i tillegg til mennesker som har opplevd traumer, mener er viktig i arbeid med traumatiserte barn. ... -
Mot til å skape i brukersamtaler i NAV - En Q-metodologisk studie av NAV-veilederes opplevelse av påvirkning i lys av relasjonen til bruker
(Master thesis, 2019)Dette Q-metodologiske masterprosjektet ser på sammenhengen mellom opplevelse av påvirkning i lys av relasjonsdimensjonene avhengighet, uavhengighet og gjensidighet. Det er NAV-veileders opplevelse av relasjonen til bruker ... -
Moteindustriens bakside – Menneskelige og miljømessige konsekvenser av fast fashion produksjonen
(Bachelor thesis, 2024)Har valgt å ikke inkludere sammendrag i min bachelor. -
Motherhood in context—life course interviews with young mothers in contact with child welfare
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background: The purpose of this article is to explore how a sample of young mothers in contact with child welfare services in Norway narrate their transition to motherhood and their relation with child welfare services. ... -
Mothering and Schooling: A Case Study of Learning Experiences of Pregnancy Re-Entry Girls in Zambia
(Master thesis, 2014)This thesis explores the experiences of pregnancy re-entry girls in secondary school in Ndola, Zambia. It was informed by perspectives in the Sociology of Childhood which consider children as social actors who should also ... -
Motion events in English textbooks: a cross-linguistic analysis of Path
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Understanding how motion events are encoded and retrieved across languages has significant implications for language teaching, learning, and cognitive linguistics. However, there is hardly any research in this area comparing ... -
Motion, relation, and passion in brain physiological and cognitive aging
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The aim of the current paper was to present important factors for keeping the basic structures of a person’s brain function, i.e., the grey and white matter, intact. Several lines of evidence have shown that motion, relation, ... -
Motivasjon
(Bachelor thesis, 2020) -
Motivasjon blant elever med dysleksi i videregående skole: betydningen av å ha en «saying»
(Master thesis, 2021)Elevmedvirkning er sentralt i Læreplanverket for Kunnskapsløftet, og begrepet har fått en sentral plass i læreplanenes overordnet del (Utdanningsdirektoratet, 2017). Flere studier, både nasjonalt og internasjonalt, setter ... -
Motivasjon blant konkurrerende og ikke-konkurrerende utøvere i klatring - En kvantitativ analyse
(Master thesis, 2018)Denne oppgaven handler om forskjeller i motivasjon mellom konkurranse- og ikke-konkurranseutøvere i klatring. Studien undersøker hvilke former for motivasjon som er dominerende blant konkurranseutøvere versus ikke-konkur ... -
”Motivasjon er alfa og omega”: Styrerens opplevelse av arbeidet med kompetanseutvikling i barnehagen
(Master thesis, 2010)Et kompetent personale er den viktigste faktoren for god kvalitet i barnehagen. Kompetanseutvikling bidrar til utvikling av hver enkelt medarbeider og personalgruppen som helhet. Barnehagen er en lærende organisasjon – ... -
Motivasjon for å bli kroppsøvingslærer
(Master thesis, 2022)Det sentrale temaet i denne masteroppgaven i kroppsøving er motivasjon for å bli kroppsøvingslærer. Vi har valgt dette temaet fordi vi selv vet hva som påvirket vårt eget valg. Da vi diskuterte dette med noen av våre ... -
Motivasjon for å bli kroppsøvingslærer
(Master thesis, 2022)Det sentrale temaet i denne masteroppgaven i kroppsøving er motivasjon for å bli kroppsøvingslærer. Vi har valgt dette temaet fordi vi selv vet hva som påvirket vårt eget valg. Da vi diskuterte dette med noen av våre ... -
Motivasjon for friluftsliv En kvalitativ studie som belyser hvorvidt Trimpoeng-appen har betydning for motivasjon for utøvelse av friluftsliv
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven tar for seg motivasjon for utøvelse av friluftsliv sett i sammenheng med turkonkurransekonseptet Trimpoeng. Dette belyses grunnet en teknologisk utvikling hvor tjenester med turkonkurransekonsept og digital ... -
Motivasjon for fysisk aktivitet i folkehøgskolen: En kvantitativ undersøkelse av folkehøgskolenes bidrag til elevenes fysiske aktivitetsnivå og motivasjon for fysisk aktivitet i lys av selvbestemmelsesteorien
(Master thesis, 2022)Folkehøgskolen som skoleslag har vært gjenstand for debatter på grunn av mangelen på konkret utbytte for elevene. Folkehøgskolens mandat er, som formulert i folkehøyskoleloven av 2002, å fremme allmenndanning og folkeopplysning. ... -
Motivasjon for fysisk aktivitet i skulen
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgåva omhandlar elevars motivasjon for deltaking i skulens opplæring knytt til fysisk aktivitet. Prosjektet forsøker å finne ut kva samanhengar som eksisterer mellom elevars målperspektiv, og deira oppleving av ... -
Motivasjon for førstegangstjenesten
(Master thesis, 2020)Denne studien forsøker å belyse hvilke forhold rekrutter i Forsvaret opplever som betydningsfulle for egen motivasjon for resten av førstegangstjenesten. Problemstillingen tar utgangspunkt i vernepliktiges erfaringer og ... -
Motivasjon for læring
(Bachelor thesis, 2019)Jeg har valgt å fokusere på motivasjon for læring og problemsstillingen er: Hva mener en lærer og en spesialpedagog er med på å øke motivasjon for læring i undervisning til program 1? Jeg har basert forskningsoppgaven min ... -
Motivasjon for læring i naturfag - En studie av elevers erfaringer i etterkant av undervisningsopplegget «LED-lykt»
(Master thesis, 2018)Utforskende arbeidsmetoder kan stimulere til undring og legge grunnlaget for forståelse. På den måten er forutsetningen til stede for at læring kan skje, og forhåpentlig vis vil elevene bli motiverte for videre utforsking. ...