Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 4492-4511 av 14085
-
Forsknings- og utviklingsvirksomhet ved HiST ALT : prosjekter, publikasjoner og formidling 2002
(HiST ALT notat, Working paper, 2003) -
Forsknings- og utviklingsvirksomhet ved HiST ALT : prosjekter, publikasjoner og formidling 2003
(HiST ALT notat, Working paper, 2004) -
Forsknings- og utviklingsvirksomhet ved HiST ALT : prosjekter, publikasjoner og formidling 2004
(HiST ALT notat, Working paper, 2005) -
Forsknings- og utviklingsvirksomhet ved HiST ALT : prosjekter, publikasjoner og formidling 2005
(HiST ALT notat, Working paper, 2006) -
Forskningsaktørers rolle i regionale innovasjonssystemer
(Master thesis, 2022)Det er et økende behov for omstilling i norsk næringsliv, som et tiltak for å bremse dagens CO2 utslipp i bestrebelsene på å nå bærekraftsmålene i Paris-avtalen. En viktig ingrediens i næringslivets omstillingsevne er ... -
Forskningsnyheter i det nye medielandskapet - En kvalitativ undersøkelse om hvordan unge voksne ønsker å bli oppdatert på forskningsnyheter i nettaviser og på sosiale medier
(Master thesis, 2019)This master thesis is a qualitative study of how young adults use online newspapers, social media, mobile phones and computers to be updated on science news, and how they want science news to be presented, either as text, ... -
Forslag til ny modell for detaljert arealressurskart - AR5
(NIJOS dokument;, Research report, 2005)Dokumentet gjev ei tilråding for innhald i eit nytt arealressurskart, AR5, som skal erstatta digitalt markslagskart. -
Forslaget til ny eksamen i norsk: i tråd med fagfornyinga?
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlinga tek føre seg forslaget til ny eksamen i norsk skriftleg for 10. trinn. Studien er ein analyse av eksempeloppgåvene i dette forslaget. Bakgrunnen for studien er innføringa av fagfornyinga og dei nye ... -
Forsoning etter konflikt: en studie av Sør-Afrikas truth and reconciliation commission
(Master thesis, 2009) -
Forståelse av kjemiske forbindelser gjennom utforskende aktivitet
(Bachelor thesis, 2022) -
Forståelse og behandling av angst hos barn: En diskusjon av to modeller
(Master thesis, 2010)Nyere forskning viser at angst er den vanligste formen for psykopatologi hos barn. Hensikten med denne oppgaven er å diskutere hvordan en psykolog bør møte et barn som henvises for angst. Problemstillingen blir forsøkt ... -
Forståelse og behandling av angst hos barn: En diskusjon av to modeller
(Master thesis, 2010)Nyere forskning viser at angst er den vanligste formen for psykopatologi hos barn. Hensikten med denne oppgaven er å diskutere hvordan en psykolog bør møte et barn som henvises for angst. Problemstillingen blir forsøkt ... -
Forståelse og behandling av angstforstyrrelser i et intersubjektivt perspektiv
(Master thesis, 2015)Sentralt for selvutviklingsmodeller er antagelsen om at selvet konstrueres i relasjon til andre. Mennesket forstås som et komplekst informasjonssystem som er grunnleggende sosialt og meningsskapende. I det intersubjektive ... -
Forståelse og håndtering av konspirasjonstenkning blant lærerstudenter: En studie av lærerstudenters forståelse og didaktiske tilnærminger til konspirasjonsteorier og konspirasjonstenkning.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har som formål å kartlegge hvordan et utvalg lærerstudenter på NTNU forstår konspirasjonsteorier og konspirasjonstenkning, og hvilke didaktiske tilnærminger de ser i møte med konspirasjonsteorier og ... -
Forståelse som grunnlag for terapi En kasusstudie
(Master thesis, 2023)Ida blir henvist til NTNU psykologiske poliklinikker av helsesykepleier ved skolen i samråd med foreldrene med en lang liste av symptomatiske plager. Særlig fremtredende var de beskrevne spisevanskene der Ida kunne synes ... -
Forståelsen av kjønn på grunnskolen
(Bachelor thesis, 2022) -
Forståelser av barns utvikling: En kvalitativ studie av helsestasjonskontroller for spedbarn i Norge
(Master thesis, 2019)Helsestasjonen 0-5 år er en av de store forebyggende arenaene for barn og unge, og blir trukket frem som essensiell for tidlig intervensjonsarbeid (Helse og omsorgsdepartementet, 2007). Helsesykepleiere er kjernepersonellet ... -
Forståelser av de sårbare elevene under koronapandemien: Fra inkluderende praksis i klasserom til mulighetsrom?
(Journal article; Peer reviewed, 2022)Sårbarhetsbegrepet har fått en større plass i norsk offentlig debatt i forbindelse med koronapandemien, og de sårbare elevene har blitt løftet frem i diskusjoner om skolenes håndtering av pandemien. Artikkelen setter ... -
Forståelser av forberedelse til (skole)livet
(Chapter, 2023)Forventningene om at norske barnehager skal bidra til å forberede barna på skolelivet, er sterke. Dersom forberedelsen foregår ved å legge til grunn skolens logikk og krav forstått som et smalt fokus på akademiske kunnskaper ...