Browsing Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) by Title
Now showing items 13889-13908 of 15252
-
Tverrfaglig lærersamarbeid i Kulturdag - En narrativ studie av fortellinger om å delta som kulturskolelærer og grunnskolelærer i pilotprosjektet Kulturdag
(Master thesis, 2020)Denne studien har undersøkt samarbeid mellom lærere i kulturskolen og lærere i grunnskolen. Hensikten med studien har vært å utvikle kunnskap om tverrfaglig samarbeid mellom kulturskole og grunnskole på lærernivå, for å ... -
Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid: Utfordringer ved ulike syn på ADHD-diagnosen
(Bachelor thesis, 2024)Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid kan være avgjørende for å bistå barn og unge med sammensatte behov. Økningen i ADHD-diagnosen blant barn og unge har ført til et behov for å forstå barns atferd, samt psykososiale og ... -
Tverrfaglig samarbeid - en kvalitativ studie av samarbeid mellom profesjoner som arbeider med psykisk helse
(Master thesis, 2015)Tverrfaglig samarbeid trekkes frem som hensiktsmessig i pedagogisk arbeid med barn og unge. Samtidig viser det seg at psykisk helse er et område med økende utfordringer for dagens barn og unge. Hensikten med denne studien ... -
Tverrfaglig samarbeid for å ivareta nyankomne flyktningers psykiske helse- En kvalitativ litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2020)Sammendrag Målet med denne oppgaven er å undersøke hvilke muligheter og utfordringer det finnes i tverrfaglig samarbeid med hensyn til å ivareta nyankomne flyktningers psykiske helse, og hvilke roller sosialarbeideren har ... -
Tverrfaglig samarbeid i barneskolen. - Et felles ansvar for barns psykiske helse.
(Bachelor thesis, 2022)Forskning viser at flere og flere barn helt ned i barneskole-alder har utfordringer med sin psykiske helse. De fleste barn i Norge tilbringer store deler av dagen sin på skolen. Det gjør også barn med psykisk helseutfordringer. ... -
Tverrfaglig samarbeid i et helhetlig pasientforløp - en studie av beslutningsprosessen i et kommunalt tverrfaglig team
(Master thesis, 2017-06)Denne studien har som hensikt å synliggjøre beslutningsprosessen i et kommunalt tverrfaglig team. Målet med studien er å identifisere hvem som tar beslutningene på tverrfaglig møter og hva som er grunnlaget for beslutningene. ... -
Tverrfaglig samarbeid i mobbeproblematikk
(Master thesis, 2022)Sammendrag Dette er en kvalitativ studiet med fokus på tverrfaglig samarbeid i mobbeproblematikk. Ved innføring av kapittel 9A i opplæringsloven har vi de siste årene fått økt fokus på elevenes rett til et trygt og ... -
Tverrfaglig samarbeid i skolen: En case-studie om hvordan et internt tverrfaglig samarbeid i skolen kan være et redskap i arbeidet med elever med sosiale og emosjonelle vansker
(Master thesis, 2012)Utgangspunktet for denne oppgaven er en oppfatning av at skolens forebyggende oppgave i forhold til elever med sosiale og emosjonelle vansker bør vies mer oppmerksomhet, og at tverrfaglig samarbeid er et nødvendig virkemiddel ... -
Tverrfaglig samarbeid med skolesystemet for barn og unges beste
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven tar for seg tverrfaglig samarbeid i skolesystemet. Jeg har hatt et mål om å se på hvordan skolen samarbeider tverrfaglig med andre hjelpeapparat til barn og unges beste, for å kunne si noe om hvilke sosiale ... -
Tverrfaglig samarbeid mellom pedagogisk psykologisk tjeneste og skole
(Master thesis, 2024)Forskning viser at samarbeid mellom skole og PPT i varierende grad fungerer. Noe av årsaken er lite håndfaste retningslinjer og ulik forståelse av samarbeid. Slik usikkerhet kan bidra til dårlig tilrettelegging for de ... -
Tverrfaglig samarbeid mellom PPT og skole
(Master thesis, 2023)Målet med denne studien var å belyse problemstillingen «Hvilke opplevelser har lærere og PP-rådgivere i det tverrfaglige samarbeidet mellom skolen og pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) og hva er suksessfaktorer og ... -
Tverrfaglig skriving i norskfaget
(Master thesis, 2022)Masterstudien er gjennomført med utgangspunkt i et sterkt engasjement for å utforske norsklærerrollen i møte med livsmestring. Etter innføringen av LK2020 har ikke alle muligheter for norskfaglig skriving tilknyttet ... -
Tverrfaglig utdanning for bærekraftig utvikling - En analyse av læreres erfaringer og refleksjoner
(Bachelor thesis, 2019)Hensikten med oppgaven har vært å skape en oversikt over informantenes perspektiv og refleksjoner rundt UBU og tverrfaglig samarbeid, og å få et innblikk i hvordan den aktuelle problemstillingen fortoner seg på en gitt ... -
Tverrfaglige temaer i norskfaget. En analyse av hvordan de tverrfaglige temaene i Kunnskapsløftet 2020 operasjonaliseres i oppgavene i Norsk 9 og Fabel 9.
(Master thesis, 2023)I denne studien har jeg undersøkt hvordan de tre tverrfaglige temaene i Kunnskapsløftet 2020, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, operasjonaliseres i oppgavene i lærebøkene Norsk ... -
Tverrfaglighet, bærekraftig utvikling og geografi: Hvordan utfører videregående skoler tverrfaglig samarbeid om bærekraftig utvikling? Hvilken rolle har geografi i dette samarbeidet og hvilken rolle har faget selv?
(Master thesis, 2023)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan videregående skoler utfører tverrfaglig samarbeid om bærekraftig utvikling. Dessuten skal den se på hvilken rolle geografi har i dette samarbeidet, og hvilken rolle faget ... -
Tverrkulturelle møter i ergoterapeutisk praksis : en kvalitativ stude av ergoterapeuters møte med mennesker fra ikke-vestlige land
(Master thesis, 2015)Bakgrunn: Som et resultat av globaliseringen, vil ergoterapeuter verden over i dag og i framtiden, møte et mangfold av mennesker i sin praksis. På bakgrunn av at ergoterapifaget bygger på vestlige verdier og normer, ... -
Tverrprofesjonelt og tverretatlig samarbeid i tilbakeføringen av straffedømte
(Bachelor thesis, 2021)Statistikk viser at innsattes levekår er dårligere enn befolkningen generelt, og problemene deres er mer komplekse. Studiene jeg har sett på viser at i arbeid med innsatte med komplekse problemer er ofte tverrprofesjonelt ... -
Tverrprofesjonelt samarbeid - til barnets beste? En kvalitativ studie av lærere, barnevernsansatte og tidligere elever sine erfaringer med samarbeid for barnets beste
(Master thesis, 2022)I denne studien har jeg undersøkt hvilke erfaringer lærere, barnevernsansatte og tidligere elever har med ivaretakelsen av barnets beste i det tverrprofesjonelle samarbeidet. Hensikten med dette har vært å belyse de ... -
Tverrprofesjonelt samarbeid mellom lærer og barnevernspedagog - en kvalitativ studie av læreres og barnevernspedagogers erfaringer når det gjelder barn som har opplevd vold og/eller overgrep
(Master thesis, 2022)Sammendrag Temaet for denne studien er læreres og barnevernspedagogers erfaringer med tverr-profesjonelt samarbeid i saker hvor barn har opplevd vold og/eller overgrep. Studien vektlegger hvordan de ulike profesjonene ...