• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 60824-60843 av 60913

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • "Æ e trønder, æ, sjø" Den pragmatiske partikkelen 'sjø' i midt-norske dialektar 

      Søfteland, Åshild; Borthen, Kaja (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Sjø er ein pragmatisk partikkel som har sitt primære bruksområde i trønderske dialektar. Med utgangspunkt i spontantaledata frå Nordisk dialektkorpus analyserer vi bruken av sjø både geografisk, semantisk og pragmatisk. ...
    • "Æ føle æ får te mer no enn før, på alle områda": En studie av hvordan elever med problematferd opplever å være elev ved et eksternt skoletilbud 

      Tronsaune, Mona (Master thesis, 2009)
    • "Æ har ittj øvd så my på'n. Den har bare satt sæ fast i hodet": En kvalitativ studie om elevers bruk av læringsstrategier i matematikk på mellomtrinnet 

      Mælum, Tale Korsmo (Master thesis, 2014)
      I denne studien er det fokus på strategibruken hos ulike elever i matematikk, og hvor elevene lærer strategiene de benytter. Utgangspunktet for studien er å undersøke om det er ulik bruk av strategier knyttet til elevenes ...
    • "Æ har trua på at dæm ska få det te": En mikroetnografisk studie av lærerens opplevelse av egen undervisning for elever som strever med matematikk 

      Holø, Ingrid (Master thesis, 2010)
    • "Æ kjæm i hvert fall te å ta med mine framtidige onga dit" - En fenomenologisk studie av ungdoms opplevelse av Vitensenteret i Trondheim 

      Afseth, Guro (Master thesis, 2018)
      Denne studien er en fenomenologisk studie som undersøker ungdommer forventninger til, og opplevelse av, et besøk ved Vitensenteret i Trondheim. Formålet med studien var å kartlegge hvordan vitensenteret slår an hos ungdommer ...
    • «Æ like gym»: En kvalitativ studie av ungdomsskolejenters opplevelser av disiplinering, overvåkning og kontroll i kroppsøvingstimene 

      Furuly, Camilla Dunker (Master thesis, 2013)
      Tall fra helsedirektoratet viser at 15åringer i Norge er mer stillesittende enn aldersgruppene 20-64 år og 65-85 år (Larsen, 15.02.2012). I læreplanen for kroppsøving står det blant annet at “gode opplevelser i kroppsøving ...
    • "Æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag og vil bli nå nytt æ". Skolens rådgivning i møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag. 

      Buland, Trond; Mathisen, Ida Holth; Mordal, Siri; Austnes-Underhaug, Randi; Tønseth, Christin (Research report, 2014)
      Hensikten med prosjektet er å ha et forskningsbasert bakteppe for utarbeiding av en framtidsrettet strategi for rådgivningstjenesten i de tre fylkene. Resultatene fra undersøkelsen skal ...
    • "Æ skjønt det ikke, så æ lest bare videre." En kasusstudie av fire flerspråklige elevers lesing av en fagtekst. Hvilke ord er utfordrende, og hvilke strategier tar elevene i bruk i møte med disse? 

      Hernes, Johanne Helland (Master thesis, 2019)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ kasusstudie som tar i bruk flere metoder for å undersøke fire flerspråklige elevers lesing av en fagtekst. Informantene går i 5. og 6. klasse, og teksten de leser er hentet fra ei ...
    • Æ tenke på ka æ gjør rett og gæli hver dag: En mikroetnografisk studie av en lærers klasseledelse 

      Holberg, Mona Sørøy (Master thesis, 2011)
    • Æ trur mest av alt æ bare bestemt mæ egentlig! : en kvalitativ studie av en elev sin fremgang i matematikk 

      Moen, Sandra (Master thesis, 2015)
      I denne studien har jeg fortalt historien til Sara, ei jente i 7. klasse som har strevet med matematikk i flere år, men som det siste året har hatt en stor fremgang i faget. Målet har vært å finne ut av hva som kan ha ...
    • «Æ tør itj, æ gidde itj, men egentlig vil æ!»: Om NyGIV-elevers motivasjon for lesing og skriving i norskfaget i videregående skole 

      Sødermann, Marit Stubbe (Master thesis, 2012)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan elevene i første året på videregående skole opplever skolehverdagen, i forhold til motivasjon for lesing og skriving i norskfaget. Jeg har intervjuet elever som har deltatt i prosjektet ...
    • Ære livet og godta døden 

      Bråten, Marianne Holm; Sandbu, Martine Drange; Ålrust, Martine Svingen (Bachelor thesis, 2019)
      Innledning: Ofte opplever sykepleieren å stå mellom de yrkesetiske retningslinjene og lovverket når status for gjenoppliving er uavklart. Pasienten, pårørende, legen og sykepleieren har ofte ulik oppfatning om vurdering ...
    • Ære, skam og kjønn : norrøne guders forhold til det norrøne samfunnets sosiale normer 

      Krüger, Ida Amalie (Master thesis, 2016)
      Temaet for denne oppgaven er norrøne guders forhold til sosiale normer som omhandler ære, skam og kjønn. Problemstillingen for oppgaven tar for seg hvordan vi kan forstå forholdet mellom ære, skam og kjønn i den norrøne ...
    • Æren på tinget : konflikter og lovbrudd i Jemtland 1621-1643 

      Oterhals, Henrik (Master thesis, 2016)
      Problemstillingen min er todelt. For det første ønsker jeg å gi et bilde på kriminaliteten i Jemtland basert på tingbøkene. Jeg vil kvantifisere de opplysningene som fremkommer i kildene og drøfte resultatet. I denne ...
    • «Øker arbeidsmarkedstiltak sannsynligheten for at sosialhjelpsmottakere kommer i jobb eller utdanning?» 

      Ross, Erika Louise (Master thesis, 2014)
      Denne studien ser på om deltakelse på arbeidsmarkedstiltak bidrar til å øke sannsynligheten for jobb- og utdanning for sosialhjelpsmottakere i Norge. Problemstillingen og hypotesene som lå til grunn for undersøkelsen baserte ...
    • Øker arbeidsmarkedstiltak sjansen for at sosialhjelpsmottakere kommer i arbeid og/ eller utdanning? En effektevaluering basert på FD-Trygd data for perioden 2009-2014 

      Knutsen, Eivind (Master thesis, 2017)
      This study examines whether active labour market programmes in Norway have an effect for increasing social assistance recipients self-sufficiency, measured in the odds of being in work and/or education. The data extracted ...
    • Øker innsatsen og fokuset ved bruk av straff og belønning 

      Tveiti, Christian Bergeid (Bachelor thesis, 2019)
      Fotball er en av verdens største idretter, og i Norge har store deler av befolkningen på et tidspunkt vært innom nettopp denne aktiviteten. Derfor et dette en interessant idrett og ta for seg, da mange kan kjenne seg igjen ...
    • Økning i bæreevne for stålbjelkebruer med betongdekke uten samvirke - Etablering av samvirke mellom stål og betong 

      Vang, Andreas Hanssen (Master thesis, 2017)
      På riks- og fylkesvegnettet i Norge er det registrert 22717 bruer. Av disse er 1682 stålbjelkebruer med betongdekke. Bruene er prosjektert og bygget etter den tids lastforskrifter og prosjekteringsstandarder. Kravene i ...
    • Øko-effektive verdikjeder 

      Dahlsrud, Alexander (Master thesis, 2001)
    • Øko-misantropi som (av-)dannelsesprosjekt 

      Mathisen, Solveig (Master thesis, 2019)
      Oppgaven presenterer en økokritisk lesning av Gert Nygårdshaugs roman Mengele Zoo, med fokus på hvordan hovedkarakteren, Mino, uttrykker et øko-misantropisk moralsyn. Dette illustreres blant annet gjennom en sammenstilling ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit