Blar i NTNU Open på tittel
Viser treff 97404-97423 av 104493
-
Tverrfagleg kompetanse i lærarutdanninga - ein studie av korleis grunnskulelærarutdanninga ved NTNU i Trondheim stiller seg til tverrfagleg kompetanse, med fokus på musikk i tverrfagleg samanheng
(Master thesis, 2022)Føremålet med denne studien er å undersøke korleis lærarar som underviser ved grunnskulelærarutdanninga ved NTNU i Trondheim stiller seg til tverrfagleg kompetanse, med fokus på musikk i tverrfagleg samanheng. Studien er ... -
Tverrfagleg samarbeid i matematikk og mekanikk med aktiv studentdeltaking
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Kva for fordelar kan eit samarbeid på tvers av emner ha? Erfaringar frå eit mangeårig, tverrfagleg samarbeid mellom forelesarar i matematikk og mekanikk blir presentert med fokus på nært samarbeid med studentassistentar. ... -
Tverrfaglig gruppe: Digitalisering og drift
(HydroCen brief;27, Report, 2024) -
Tverrfaglig innsats rundt synsnedsettelser
(Chronicle, 2014-11-03) -
Tverrfaglig kontroll i prosjektering
(Master thesis, 2023)Økt kompleksitet i dagens byggeprosjekter har ført til stadig større involvering av spesialister og fagfolk i prosjekteringsgruppen, som gir et økt omfang av koordinering og håndering av grensesnitt i et prosjekt. Uklarheter ... -
Tverrfaglig kontroll i prosjektering - En studie av gjennomføring, utfordringer og forbedringspotensiale
(Master thesis, 2023)Økt kompleksitet i dagens byggeprosjekter har ført til stadig større involvering av spesialister og fagfolk i prosjekteringsgruppen, som gir et økt omfang av koordinering og håndering av grensesnitt i et prosjekt. Uklarheter ... -
Tverrfaglig låtskriving: En casestudie om elevers opplevelser av låtskriving som en læringsmetode i naturfag
(Master thesis, 2022)Den overordnede delen av læreplanen fremmer viktigheten av tilpasset opplæring ved bruk av variert undervisning, samtidig som estetiske læreprosesser og skapende undervisning har fått et større fokus i styringsdokumentene ... -
Tverrfaglig lærersamarbeid i Kulturdag - En narrativ studie av fortellinger om å delta som kulturskolelærer og grunnskolelærer i pilotprosjektet Kulturdag
(Master thesis, 2020)Denne studien har undersøkt samarbeid mellom lærere i kulturskolen og lærere i grunnskolen. Hensikten med studien har vært å utvikle kunnskap om tverrfaglig samarbeid mellom kulturskole og grunnskole på lærernivå, for å ... -
Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid: Utfordringer ved ulike syn på ADHD-diagnosen
(Bachelor thesis, 2024)Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid kan være avgjørende for å bistå barn og unge med sammensatte behov. Økningen i ADHD-diagnosen blant barn og unge har ført til et behov for å forstå barns atferd, samt psykososiale og ... -
Tverrfaglig praksis i samarbeid; vernepleie og sykepleie Trondheim kommune ved VISTAMAR - NTNU 2018
(Research report, 2018) -
Tverrfaglig samarbeid - en kvalitativ studie av samarbeid mellom profesjoner som arbeider med psykisk helse
(Master thesis, 2015)Tverrfaglig samarbeid trekkes frem som hensiktsmessig i pedagogisk arbeid med barn og unge. Samtidig viser det seg at psykisk helse er et område med økende utfordringer for dagens barn og unge. Hensikten med denne studien ... -
Tverrfaglig samarbeid for å ivareta nyankomne flyktningers psykiske helse- En kvalitativ litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2020)Sammendrag Målet med denne oppgaven er å undersøke hvilke muligheter og utfordringer det finnes i tverrfaglig samarbeid med hensyn til å ivareta nyankomne flyktningers psykiske helse, og hvilke roller sosialarbeideren har ... -
Tverrfaglig samarbeid for en aktiv skolehverdag: Lærerens erfaringer og syn på fysioterapeutens rolle.
(Bachelor thesis, 2023)Sammendrag Tittel Tverrfaglig samarbeid for en aktiv skolehverdag: Lærerens erfaringer og syn på fysioterapeutens rolle. Hensikt Hensikten med denne studien var å belyse lærernes erfaringer og meninger om fysisk aktivitet ... -
Tverrfaglig samarbeid i barneskolen. - Et felles ansvar for barns psykiske helse.
(Bachelor thesis, 2022)Forskning viser at flere og flere barn helt ned i barneskole-alder har utfordringer med sin psykiske helse. De fleste barn i Norge tilbringer store deler av dagen sin på skolen. Det gjør også barn med psykisk helseutfordringer. ... -
Tverrfaglig samarbeid i den videregående skole
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven har jeg valgt å studere nærmere det tverrfaglige samarbeidet i den videregående skole, med utgangspunkt i fagfornyelsen. Oppgaven stiller spørsmål om og eventuelt på hvilke måter, det tverrfaglige ... -
Tverrfaglig samarbeid i et helhetlig pasientforløp - en studie av beslutningsprosessen i et kommunalt tverrfaglig team
(Master thesis, 2017-06)Denne studien har som hensikt å synliggjøre beslutningsprosessen i et kommunalt tverrfaglig team. Målet med studien er å identifisere hvem som tar beslutningene på tverrfaglig møter og hva som er grunnlaget for beslutningene. ... -
Tverrfaglig samarbeid i mobbeproblematikk
(Master thesis, 2022)Sammendrag Dette er en kvalitativ studiet med fokus på tverrfaglig samarbeid i mobbeproblematikk. Ved innføring av kapittel 9A i opplæringsloven har vi de siste årene fått økt fokus på elevenes rett til et trygt og ... -
Tverrfaglig samarbeid i opplæring for barn med autismespekterforstyrrelse
(Bachelor thesis, 2024)Problemstilling: Hvordan kan tverrfaglig samarbeid gi god opplæring for barn med autismespekterforstyrrelse? Introduksjon/bakgrunn: Autismespekterforstyrrelse er en diagnose som har økt betraktelig i Norge siste 10 årene. ... -
Tverrfaglig samarbeid i skolen: En case-studie om hvordan et internt tverrfaglig samarbeid i skolen kan være et redskap i arbeidet med elever med sosiale og emosjonelle vansker
(Master thesis, 2012)Utgangspunktet for denne oppgaven er en oppfatning av at skolens forebyggende oppgave i forhold til elever med sosiale og emosjonelle vansker bør vies mer oppmerksomhet, og at tverrfaglig samarbeid er et nødvendig virkemiddel ... -
Tverrfaglig samarbeid med skolesystemet for barn og unges beste
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven tar for seg tverrfaglig samarbeid i skolesystemet. Jeg har hatt et mål om å se på hvordan skolen samarbeider tverrfaglig med andre hjelpeapparat til barn og unges beste, for å kunne si noe om hvilke sosiale ...