• Kulturutvikling i Stavanger i perioden fra 1969-1990 

      Almo, Rebecca (Bachelor thesis, 2022)
      Denne oppgaven tar for seg kulturutviklingen i Stavanger i perioden fra 1969-1970. Stavanger går i denne perioden fra å være en misjon- og bedehusby over til å bli en internasjonal oljeby. Innledningsvis gir oppgaven en ...
    • Kumada Coupled Anti-Aggregation Moieties in Phenothiazine Dyes for Dye-Sensitized Solar Cells 

      Schrøder, Ingunn (Master thesis, 2018)
      In the continuous search for renewable energy sources, dye-sensitised solar cells (DSSCs) have emerged as a very promising, low-cost solution. In the quest for higher efficiency and stability, the DSSC components are ...
    • Kundeboss 

      Jørgensen, Alexander Achlund; Bjerk, Didrik Kielland; Haugen, Kristoffer; Husveg, Øyvind Timian Dokk (Bachelor thesis, 2021)
      TietoEvry forholder seg daglig til et stort antall kunder, og deres leverandører. Deres nåværende CRM-system er uoversiktlig og informasjonen lagres i flere ulike kanaler. Flere ansatte kan jobbe med samme kunde, og ...
    • Kundekoordinering i et stort, smidig programvareutviklingsprosjekt 

      Blikås, Mikael; Nilsen, Torkel (Master thesis, 2023)
      Denne studien har som mål å øke forståelsen av hvordan leverandører koordinerer med kunder i store, smidige utviklingsprosjekter. Studien har et kvalitativt forskningsdesign, hvor forskerne gjennomførte åtte dybdeintervjuer ...
    • Kundelojalitet 

      Haugen, Astri Marie Vik; Fagerli, Martine Kolsvik (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har problemstillingen: «hvordan påvirker lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen forbrukernes lojalitet til de respektive handelshusene» blitt analysert og drøftet. Distribusjonskjeden består av leddene ...
    • Kundelojalitet gjennom egne merkevarer 

      Huse, Sebastian (Bachelor thesis, 2023)
      Temaet for oppgaven er rettet mot det norske dagligvaremarkedet og egne merkevarer. For denne bacheloroppgaven skal man forsøke å svare på problemstillingen ‘‘Hvordan kan bruken av egne merkevarer påvirke kundelojalitet?’’. ...
    • Kundelojalitet i dagligvarebransjen 

      Betten, Daniel; Bekken, Jonas; Moen, Erik (Bachelor thesis, 2013)
      NORSK: Dette er en bacheloroppgave i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Gjøvik hvor vi undersøker hva som påvirker kundetilfredshet og kundelojalitet i dagligvarebransjen. I denne oppgaven har vi sammenlignet to ...
    • Kundelojalitet i Ekornes 

      Fure, Lill Therese Aurdal; Blomvik, Siri Ødegaard (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i markedsføring og ledelse ved NTNU i Ålesund, som tar for seg problemstillingen “Hva gjør Ekornes for å skape kundetilfredshet? ”Gir økt kundetilfredshet økt kundelojalitet?”. Dette har blitt ...
    • Kundelojalitet Møller Bil Kongsvinger 

      Vestbakken, Jørn Vetle (Bachelor thesis, 2012)
    • Kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap 

      Carlsen, Anna (Master thesis, 2019)
      Hovedtema for oppgaven er kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap. Jeg har forsøkt å besvare problemstillingen: Hvordan praktiseres kundelønnsomhetsanalyse i Acando AS? I samsvar med problemstillingen, ble det ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser i store norske virksomheter 

      Mohagen Hansen, Maren; Antonsen Kjos, Marthe (Master thesis, 2019)
      Formålet med denne studien er å kartlegge hvordan store norske virksomheter arbeider med kundelønnsomhetsanalyser, samt undersøke hvilke faktorer som påvirker bruk av de ulike analysemetodene for kundelønnsomhet. Dataene ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser, ressurstilpasning og markedsorientering; lønnsomt for store norske virksomheter? - En kvantitativ studie av hvordan virksomheter arbeider mot kunder i bedriftsmarkedet 

      Kosberg, Lise; Weidemann, Inga Elise Trælnes (Master thesis, 2020)
      Formålet med masteroppgaven er å avdekke om det foreligger sammenheng mellom virksomheters bruk av kundelønnsomhetsanalyser, teknisk- og organisatorisk tilpasning, markedsorientering og foretaksprestasjoner. Undersøkelsen ...
    • Kundenes holdninger til potensielle anvendelser av kunstig intelligens i banktjenester: en case studie av SpareBank 1 Østlandet 

      Lund, Elin Mathilde; Nordsveen, Martin; Os, Andreas (Bachelor thesis, 2022)
      Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse knyttet til kunstig intelligens, og dens raskt økende eksistens innenfor finanssektoren. Vi er samtidig interessert i hvordan kundene stiller seg til denne utviklingen, ...
    • Kunderegister - butikk 

      Leira, Sara (Bachelor thesis, 2018)
      Verden vi lever i blir stadig mer digitalisert, og folk forventer enkle og smarte løsninger. Dyresenteret Ålesund har en suksess med bonuskort på enkelte varer i butikken, men får stadig tilbakemeldinger på at de fysiske ...
    • Kundeservice i e-handel 

      Granvold, Gina Finstad; Svehagen, Malene; Veungen, Helene (Bachelor thesis, 2021)
      Kulant AS er en bedrift som outsourcer tjenesten kundeservice til andre bedrifter. Vår oppgave gikk ut på å undersøke hvilke faktorer sluttkunder mener har betydning for kundeservice i e-handel, og hvordan kundeservice ...
    • Kundetilfredshet i nye boligprosjekter - Fra nullfeil til god KTI – en vurdering av Veidekkes fokus på kundegruppen 

      Bjerkli, Thøger; Johannessen, Stian Bexrud (Master thesis, 2015)
      Byggebransjen er under stadig utvikling, spesielt når det kommer til bruk av verktøy, håndtering av prosesser og ulike fokusområder. Boligprosjekter utvikler seg på samme måte som andre typer prosjekter, men skiller seg ...
    • Kundetilfredshet med statlig eiendomsforvaltning 

      Olsvold, Henning Endresen (Master thesis, 2015)
      Formålet med masteroppgaven har vært å undersøke hvordan kundetilfredsheten til Statsbygg blir påvirket av faktorer fra eiendomsforvaltningen. I denne oppgaven har jeg drøftet følgende problemstilling: Hvilke faktorer har ...
    • Kundetilfredshet med statlig eiendomsforvaltning 

      Olsvold, Henning Endresen (Master thesis, 2015)
      Formålet med masteroppgaven har vært å undersøke hvordan kundetilfredsheten til Statsbygg blir påvirket av faktorer fra eiendomsforvaltningen. I denne oppgaven har jeg drøftet følgende problemstilling: Hvilke faktorer har ...
    • Kundetilfredshet og kundelojalitet ved Amfi Raufoss 

      Rødningsby, Mari; Barlund, Jenny (Bachelor thesis, 2016-09-26)
      Denne oppgaven ble opprettet da vi skulle velge tema for vår bacheloroppgave. Vi ønsket i denne oppgaven å skrive om hva som tiltrekker kunder til et kjøpesenter, mer spesifikt ville vi skrive om hva som skaper kundetilfredshet ...