Høysensitiv læring - En tematisk analyse av hvordan høysensitive opplever sin egen læring
dc.contributor.author | Letnes, Margrete | |
dc.date.accessioned | 2015-07-10T11:04:35Z | |
dc.date.available | 2015-07-10T11:04:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/293054 | |
dc.description.abstract | Studien hadde som formål å utforske hvordan høysensitive mennesker opplever sin egen læring. Det teoretiske rammeverket for studien ble utgjort av Carl Jungs sensitivitets- og introversjonsbegrep, teorien om et høysensitivt personlighetstrekk samt kognitiv stil-rammeverk. Det ble gjennomført semi-strukturerte intervjuer av seks høysensitive personer. Dataene ble gjenstand for tematisk analyse. Gjennomgående tema i analysen var preferanse for å lære helhetlig, reflekterende, ”rikt indre liv”, foretrekker å arbeide helhetlig og kritikk av utdanningssystemet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.title | Høysensitiv læring - En tematisk analyse av hvordan høysensitive opplever sin egen læring | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Psychology: 260 | nb_NO |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Institutt for psykologi [3140]