• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Høysensitiv læring - En tematisk analyse av hvordan høysensitive opplever sin egen læring

Letnes, Margrete
Master thesis
Åpne
Masteroppgave - Margrete Letnes (Låst)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/293054
Utgivelsesdato
2015
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for psykologi [1595]
Sammendrag
Studien hadde som formål å utforske hvordan høysensitive mennesker opplever sin

egen læring. Det teoretiske rammeverket for studien ble utgjort av Carl Jungs

sensitivitets- og introversjonsbegrep, teorien om et høysensitivt personlighetstrekk

samt kognitiv stil-rammeverk. Det ble gjennomført semi-strukturerte intervjuer av

seks høysensitive personer. Dataene ble gjenstand for tematisk analyse.

Gjennomgående tema i analysen var preferanse for å lære helhetlig, reflekterende,

”rikt indre liv”, foretrekker å arbeide helhetlig og kritikk av utdanningssystemet.
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit