• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Høysensitiv læring - En tematisk analyse av hvordan høysensitive opplever sin egen læring

Letnes, Margrete
Master thesis
View/Open
Masteroppgave - Margrete Letnes (Locked)
URI
http://hdl.handle.net/11250/293054
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for psykologi [1593]
Abstract
Studien hadde som formål å utforske hvordan høysensitive mennesker opplever sin

egen læring. Det teoretiske rammeverket for studien ble utgjort av Carl Jungs

sensitivitets- og introversjonsbegrep, teorien om et høysensitivt personlighetstrekk

samt kognitiv stil-rammeverk. Det ble gjennomført semi-strukturerte intervjuer av

seks høysensitive personer. Dataene ble gjenstand for tematisk analyse.

Gjennomgående tema i analysen var preferanse for å lære helhetlig, reflekterende,

”rikt indre liv”, foretrekker å arbeide helhetlig og kritikk av utdanningssystemet.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit