• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Med barnet som subjekt: Ein kvalitativ studie om barnesamtalen som pedagogisk verktøy i barnehagen

Bruteig, Andrea
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:53268456:10092569.pdf (7.019Mb)
no.ntnu:inspera:53268456:10092569.zip (279.3Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2784645
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring [2227]
Abstract
Med utgangspunkt i problemstillinga «korleis kan barnesamtalen ha nytteverdi som

pedagogisk verktøy i barnehagen?» undersøker masteravhandlinga

barnehagelærarens sine erfaringar med barnesamtalen, samt barnesamtalens

funksjon. Barnesamtalen er forstått som ein samtale der barnehagelæraren prøvar å

innta eit barneperspektiv, altså forstå livsverda til barnet. Teori brukt i oppgåva

omhandlar er språkets utvikling, barnets rett til medverknad, barneperspektiv,

relasjon og tilknyting, samtalen og dialogisk samtalemetode.

Det er brukt eit kvalitativt semi-strukturert forskingsintervju i forskinga, med

vitskapsteoretisk forankring i fenomenologi og hermeneutikk. Dei tre Informantane i

studien vart verva via eit samarbeid med Trondheim Kommune, og er alle

barnehagelærarar. I analyseprosessen vart datamaterialet koda, kategorisert og

kondensert, noko som resulterte i dei overordna kategoriane: «grunnlag for

barnesamtalen» og «informantane sine erfaringar med barnesamtalen». Kategoriane

vart drøfta i lys av teorien, problemstillinga og dei to forskingsspørsmåla. Studien

viser at relasjonen fungerer som ein grunnmur for barnesamtalen, difor kan

relasjonen mellom barnehagelærar og barn sjåast som ein føresetnad for å kunne

bruke barnesamtalen som pedagogisk verktøy.
 
The master thesis examines «how can child-lead conversations can be useful as a

tool in kindergarten? ». The research is based on semi-structured interviews with

three different kindergarten-teachers, telling about their experiences with childrenaimed conversations. A child-lead conversation is a conversation where the

kindergarten teacher tries to understand the child’s point of view, recognizing the

child as a its own entity. The theory that is used to get a deeper understanding of

the data consist of how to take the child’s point of view, language development,

children’s right to participation and the conversation and dialogical conversation

method. Using coding, categories, and condensation the analysis lead to two main

categories: “the basis of child-lead conversation” and “the informants experience

with child-lead conversations”. In conclusion, the study shows that the relationship

between the kindergarten teacher and the child works as a basis for the child-aimed

conversation. The relationship between kindergarten teacher and child can therefore

be prerequisite to the child-lead conversation being used as a tool in kindergarten.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit