Med barnet som subjekt: Ein kvalitativ studie om barnesamtalen som pedagogisk verktøy i barnehagen
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2784645Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Med utgangspunkt i problemstillinga «korleis kan barnesamtalen ha nytteverdi sompedagogisk verktøy i barnehagen?» undersøker masteravhandlingabarnehagelærarens sine erfaringar med barnesamtalen, samt barnesamtalensfunksjon. Barnesamtalen er forstått som ein samtale der barnehagelæraren prøvar åinnta eit barneperspektiv, altså forstå livsverda til barnet. Teori brukt i oppgåvaomhandlar er språkets utvikling, barnets rett til medverknad, barneperspektiv,relasjon og tilknyting, samtalen og dialogisk samtalemetode.Det er brukt eit kvalitativt semi-strukturert forskingsintervju i forskinga, medvitskapsteoretisk forankring i fenomenologi og hermeneutikk. Dei tre Informantane istudien vart verva via eit samarbeid med Trondheim Kommune, og er allebarnehagelærarar. I analyseprosessen vart datamaterialet koda, kategorisert ogkondensert, noko som resulterte i dei overordna kategoriane: «grunnlag forbarnesamtalen» og «informantane sine erfaringar med barnesamtalen». Kategorianevart drøfta i lys av teorien, problemstillinga og dei to forskingsspørsmåla. Studienviser at relasjonen fungerer som ein grunnmur for barnesamtalen, difor kanrelasjonen mellom barnehagelærar og barn sjåast som ein føresetnad for å kunnebruke barnesamtalen som pedagogisk verktøy. The master thesis examines «how can child-lead conversations can be useful as atool in kindergarten? ». The research is based on semi-structured interviews withthree different kindergarten-teachers, telling about their experiences with childrenaimed conversations. A child-lead conversation is a conversation where thekindergarten teacher tries to understand the child’s point of view, recognizing thechild as a its own entity. The theory that is used to get a deeper understanding ofthe data consist of how to take the child’s point of view, language development,children’s right to participation and the conversation and dialogical conversationmethod. Using coding, categories, and condensation the analysis lead to two maincategories: “the basis of child-lead conversation” and “the informants experiencewith child-lead conversations”. In conclusion, the study shows that the relationshipbetween the kindergarten teacher and the child works as a basis for the child-aimedconversation. The relationship between kindergarten teacher and child can thereforebe prerequisite to the child-lead conversation being used as a tool in kindergarten.