• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiale prosesser i mediefenomen

Berg Farstad, Synne
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/2776650
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1079]
Description
Full text not available
Abstract
Denne teoretiske drøftingsoppgaven undersøker hvor langt barn og unge er villige til å gå for å bli en del av et sosialt. Konkret skal jeg se på mediefenomenet Borrowing som hadde sin opprinnelse i appen TikTok, og hvordan tusenvis av unge mennesker lot seg påvirke av denne. Med utgangspunkt i mine teoretiske funn drøfter jeg hvem disse mediefenomenene oppstår hos, hvordan de videreføres fra skaper til publikum, og hva følgene er av dette. Disse spørsmålene knyttes så opp mot undersøkelser omhandlende barn og unges mediebruk, og deres sosialiseringsprosesser både i og utenfor media. Oppgaven viser at disse trendene bygger på et ønske om å være en del av noe større, og hvor viktig sosiale medier har blitt for den yngre generasjonen. Frykten for å falle utenfor en trend eller en gruppe er for mange grunn nok til å delta, uten å nødvendigvis tenke over konsekvensene.
 
 
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit