Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFrantzen, Vegard
dc.contributor.authorBerg Farstad, Synne
dc.date.accessioned2021-09-14T16:13:56Z
dc.date.available2021-09-14T16:13:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76651034:34500838
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776650
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne teoretiske drøftingsoppgaven undersøker hvor langt barn og unge er villige til å gå for å bli en del av et sosialt. Konkret skal jeg se på mediefenomenet Borrowing som hadde sin opprinnelse i appen TikTok, og hvordan tusenvis av unge mennesker lot seg påvirke av denne. Med utgangspunkt i mine teoretiske funn drøfter jeg hvem disse mediefenomenene oppstår hos, hvordan de videreføres fra skaper til publikum, og hva følgene er av dette. Disse spørsmålene knyttes så opp mot undersøkelser omhandlende barn og unges mediebruk, og deres sosialiseringsprosesser både i og utenfor media. Oppgaven viser at disse trendene bygger på et ønske om å være en del av noe større, og hvor viktig sosiale medier har blitt for den yngre generasjonen. Frykten for å falle utenfor en trend eller en gruppe er for mange grunn nok til å delta, uten å nødvendigvis tenke over konsekvensene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleSosiale prosesser i mediefenomen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel