• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiale prosesser i mediefenomen

Berg Farstad, Synne
Bachelor thesis
Thumbnail
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2776650
Utgivelsesdato
2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1079]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Denne teoretiske drøftingsoppgaven undersøker hvor langt barn og unge er villige til å gå for å bli en del av et sosialt. Konkret skal jeg se på mediefenomenet Borrowing som hadde sin opprinnelse i appen TikTok, og hvordan tusenvis av unge mennesker lot seg påvirke av denne. Med utgangspunkt i mine teoretiske funn drøfter jeg hvem disse mediefenomenene oppstår hos, hvordan de videreføres fra skaper til publikum, og hva følgene er av dette. Disse spørsmålene knyttes så opp mot undersøkelser omhandlende barn og unges mediebruk, og deres sosialiseringsprosesser både i og utenfor media. Oppgaven viser at disse trendene bygger på et ønske om å være en del av noe større, og hvor viktig sosiale medier har blitt for den yngre generasjonen. Frykten for å falle utenfor en trend eller en gruppe er for mange grunn nok til å delta, uten å nødvendigvis tenke over konsekvensene.
 
 
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit