Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUlleberg, Hans Petternb_NO
dc.contributor.authorHaugnes, Eirik Stålemnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:38:58Z
dc.date.available2014-12-19T14:38:58Z
dc.date.created2012-07-05nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier539744nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269597
dc.description.abstractDenne oppgaven vil først og fremst belyse hvordan dagens lærere i åpne skoler og i tradisjonelle klasseromsskoler er tilfredse med sin arbeidsplass, da med tanke på deres undervisningsareal. I oppgaven vil vi ut fra dette se nærmere på hvor tilfredse lærerne er når det gjelder å kunne anvende ulike undervisningsmetoder, å kunne bygge gode relasjoner til elevene, antall elever pr. areal, samt å kunne forhindre støy og uro. Ut fra dette er oppgaven forankret i ulik forskningslitteratur, samt at den vil gi et mediabilde og vise til ulike synspunkter omkring denne tematikken. For å få svar på lærernes grad av tilfredshet, er det blitt gjennomført en kvantitativ undersøkelse ved bruk av spørreskjema. Undersøkelsen er blitt besvart av 103 lærere fordelt på tre åpne skoler og fem tradisjonelle klasseromsskoler i Trondheim kommune. Populasjonen i kommunen var på 356 lærere fordelt på tolv skoler. Resultatene jeg har fått, er blitt drøftet og sammenliknet med annen liknende forskning innenfor dette temaet.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.subjectÅpne skolerno_NO
dc.subjectKlasseromsskolerno_NO
dc.titleTradisjonelle klasserom eller åpne undervisningsareal: Hva mener lærerne?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel