Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLykknes, Annette
dc.contributor.authorEide, Silje Marie
dc.date.accessioned2020-11-10T14:00:00Z
dc.date.available2020-11-10T14:00:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2687199
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om elevers forståelse for de atommodeller som presenteres i skolen og modellbegrepet generelt. Elever møter modeller gjennom hele utdanningsløpet i naturfag, og atommodeller kommer gjerne først på ungdomsskolen eller sent på mellomtrinnet. Elevene skal da bruke disse modellene som et hjelpemiddel for å forstå fagstoffet. Å forstå atommodeller krever ikke bare kunnskap om modellene i seg selv, men også at elevene har forståelse for ulike begreper knyttet til atommodeller, kunnskap om atomer og molekyler og forståelse for hvordan modeller kan bli brukt som et hjelpemiddel i undervisningen. I tillegg kan også kunnskap om hvordan atommodellene har utviklet seg hjelpe elevene med å forstå atommodellene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.titleDet er greit å ha et bilde å sette ordene på - En undersøkelse om elevers forståelse for atommodelleren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel