Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRossing, Nils Kristian
dc.contributor.advisorEggen, Per-Odd
dc.contributor.authorOlsen, Morten-André
dc.date.accessioned2020-10-30T12:02:57Z
dc.date.available2020-10-30T12:02:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2685874
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en studie av elevers forståelse for elektriske kretser. Bakgrunnen for studien er at temaet elektrisitet ofte virker abstrakt og begrepene uklare. Dette fører til at svært mange hverdagsforestillinger oppstår. Internasjonalt har flere undersøkelser blitt gjennomført for å kartlegge elevenes forståelse for elektrisitet, men svært få har blitt gjort i Norge. Kunnskap om hverdagsforestillingene elevene kommer inn i klasserommet med helt avgjørende for hvordan undervisningen bør legges opp. Denne undersøkelsen er skrevet med håp om å kunne gi denne kunnskapen, og dermed fungere som et verktøy i undervisningsutviklingen innenfor temaet elektrisitet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.titleElektriske kretser, hva er nå det? En enkeltcasestudie som undersøker elevers forståelse for elektriske kretseren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel