Browsing Videreutdanning: Master- og bacheloroppgaver by Author "Moen, Torill"
Now showing items 1-8 of 8
-
Barn med adferdsvansker i barnehagen. En kvalitativ intervjustudie. "Du har det lille ektra"
Melberg-Snøfugl, Johanna (Master thesis, 2022)I denne kvalitative intervjustudien har jeg forsket på spesialpedagogens erfaringer og opplevelser med utfordrende adferd. Studiens problemstilling er: Hvilke erfaringer og opplevelser har spesialpedagoger med barn med ... -
Barn med særskilte behov sin medvirkning i barnehagen
Hepsøe, Lisa Elisabeth (Master thesis, 2022)FN vedtok i 1989 en egen konvensjon om barns rettigheter som grunnleggende menneskerettigheter. Denne konvensjonen gjelder også barn med særskilte behov. Studiens hensikt var å se på hvordan barns rett til medvirkning ... -
"Det er liksom ikke et eget kapittel i barne- og ungdomsarbeider-boka om det." En kvalitativ studie av fire assistenters opplevelse av å arbeide med utagerende atferd i skolen
Rasmussen, Therese Iren Ravn (Master thesis, 2023)Mye tyder på at atferdsvansker i skolen er et økende problem i dagens samfunn. Elever som sliter med å regulere sin atferd og tilpasse seg skolehverdagen vekker bekymring blant skoleansatte. For elever med atferdsvansker ... -
«Det er min jobb å få dette til å fungere»
Skår, Camilla (Master thesis, 2021)Denne studien kastar lys over temaet utagerande åtferd og korleis tre lærar på mellomsteget opplever og erfarer det å ha utagerande elevar i klassa si. Studien sitt formål er å få løfta fram lærarane si stemme i arbeidet ... -
Lærers opplevelser og erfaringer av relasjon til elever med utagerende atferd
Andersen, Siv Aasen (Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaver er å få frem lærerens stemme i forhold til erfaringer og opplevelser med utagerende atferd. Utagerende atferd er et kjent problem i skolen, som blir mye omtalt. Lærerstemmen kommer ikke ... -
Sammen blir vi sterkere En kvalitativ studie av faglig samarbeid mellom to pedagoger i skolen og en PP-rådgiver angående en elev med særlige behov
Jørgensen, Gro Olden (Master thesis, 2023)Studiens tema er hvordan aktørene i et fagmøte opplever og erfarer samarbeidet rundt en elev med særlige behov. Formålet med prosjektet har vært å se nærmere på hvordan laget rundt eleven opplever at faglig samarbeid kan ... -
Tidlig innsats En kvalitativ intervjustudie om hvordan tre lærere forstår og opplever prinsippet tidlig innsats
Skogen, Silje (Master thesis, 2023)Formålet med studien er å belyse lærerens perspektiv rundt prinsippet tidlig innsats. Studien er basert på intervju med tre lærere. Målet er å sette søkelys på opplevelser og erfaring knyttet til tidlig innsats. Studiens ... -
Tittel: "Mer og mer går jo av seg selv" Undertittel: Hvordan håndterer og reflekter en lærer i første klasse over overganger i skoledagen?
Holmen, Rune Moen (Master thesis, 2021)I dette studiet har jeg undersøkt hvordan en lærer i første klasse legger til rette for og gjennomfører overganger som skaper flyt i undervisningen. Problemstillingen for dette prosjektet er: Hvordan håndterer og reflekter ...