dc.contributor.advisor | Lindseth, Frank | |
dc.contributor.author | Grytten, Lars Henrik | |
dc.date.accessioned | 2019-10-24T14:00:12Z | |
dc.date.available | 2019-10-24T14:00:12Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2624222 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven forsøkte å finne ut hvilket potensial interaksjonsløs VR har innen utdanning.
For å utforske dette ble oppfattet tilfredshet, oppslukthet og autonomi undersøkt. En
prototype av en interaksjonsløs VR-applikasjon ble opprettet, og en brukerevaluering ble
utført. Evalueringen besto av et pre- og post-spørreskjema, intervju og observasjoner. Det
ble funnet at interaksjonsløs VR virker gunstig for de som har liten eller ingen tidligere
erfaring i VR. Men bortsett fra dette viser interaksjonsløs VR ingen andre aspekter som
ville gjøre det mer gunstig enn interaktiv VR innen utdanning. | |
dc.description.abstract | This thesis sought to find what potential interactionless VR has in education. In order to
explore this, perceived satisfaction, immersion and agency were investigated. A prototype
of an interactionless VR application was created, and a user evaluation was conducted.
The evaluation consisted of a pre- and post-questionnaire, interview and observations. It
was found that interactionless VR seems beneficial to those who have little to no previous
experience in VR. However, apart from this interactionless VR displayed no other aspects
that would make it more beneficial than interactive VR in education. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Interaksjonsløs VR | |
dc.type | Master thesis | |